Tudi slovenski hoteli v množinski tožbi proti Booking.com

hoteli, Portotož
Foto: Wikimedia Commons

Več kot 10.000 hotelov iz 25 evropskih držav se je združilo v množinski tožbi proti platformi za spletne rezervacije nastanitev Booking.com, med katerimi so tudi slovenski hoteli. To je potrdil Fedja Pobegajlo, direktor Turistično gostinske zbornice Slovenije (TGZS), ki pa natančnega števila slovenskih udeležencev tožbe ni želel razkriti.

Glavni razlog za tožbo so tako imenovane cenovne paritetne klavzule, ki jih je Booking.com uporabljal dlje časa. Te klavzule so hotelom prepovedovale, da bi na drugih prodajnih kanalih, vključno s svojimi lastnimi spletnimi stranmi, ponujali nižje cene kot tiste, ki so jih imeli objavljene na platformi Booking.com. Temu so nemški hoteli sprva nasprotovali z ločeno tožbo, ki je spodbudila tudi širši pravni postopek in ukrepe po vsej Evropi.

Evropsko sodišče je septembra 2024 odločilo, da so takšne klavzule kršitev zakonodaje o konkurenčnosti. S tem je sodišče potrdilo, da je Booking.com omejeval konkurenco in posredno odvračal goste, da bi rezervacije opravili neposredno pri hotelu, kar je hotelom odvzelo del nadzora nad oblikovanjem cen.

Pod okriljem evropskega združenja HOTREC, ki združuje nacionalna združenja hotelov, so predstavniki iz držav, vključno s TGZS, pozivali h kolektivni pravni akciji, s čimer želijo hotelirji doseči odškodnino za obdobje od leta 2004 do 2024. Direktor TGZS Pobegajlo je poudaril, da sodni postopki trenutno potekajo v prid hotelom, saj se evropska sodna praksa razvija v njihovo korist. Kljub temu pa so podatki o natančni številki hotelov, ki so pristopili k tožbi, zaupni.

Booking.com pa nasprotuje obtožbam in krivde ne priznava. Podjetje trdi, da so njihove politike v skladu s pravnimi predpisi in zavrača vse zahteve po odškodnini.

Pomen spora za hotelirje in potrošnike

Paritetne klavzule so dolgo veljale za kontroverzne, saj so hotelom omejile možnost konkurenčnega oblikovanja cen in neposrednega trženja do gostov. S količinsko močjo platforme Booking.com so hoteli pogosto prikrajšani pri prodaji sob, kar se je odražalo tudi v višjih stroških za končne uporabnike.

Zahteva po odškodnini in sodni postopki zdaj ponujajo priložnost, da se razmere na trgu za hotelirje korenito spremenijo, pri čemer bi lahko hoteli pridobili večjo svobodo pri določitvi lastnih cen in neposredne povezave z gostom, kar bi povečalo tudi konkurenčnost in preglednost ponudbe.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji