Tuji turisti v Sloveniji poleti največ zapravljajo za nastanitev

Piran in Bled
Foto: Pixabay

Poleti je Slovenijo obiskalo veliko število tujih turistov, ki so večino svojega denarja namenili nastanitvi. Podatki Statističnega urada (SURS) kažejo, da so gostje v hotelih povprečno plačali 102 evra na osebo na dan, poleg tega pa še 68 evrov za druge izdatke, medtem ko so kampisti v povprečju namenili 27 evrov za nočitev in 36 evrov za dodatne aktivnosti.

To jasno kaže, da je nastanitev še vedno glavni strošek, ko tujci načrtujejo svoj obisk Slovenije, kar ima neposreden vpliv na turistični sektor in prihodke lokalnih ponudnikov.

Hoteli in kampi

Statistika kaže, da je bilo julija in avgusta v hotelih nastanjenih skoraj 638.000 tujih turistov, v kampih pa več kot 357.000, kar predstavlja približno polovico vseh poletnih prihodov tujih gostov v nastanitvene obrate.

Podatki razkrivajo tudi strukturo obiskovalcev. 82 odstotkov je Slovenijo obiskalo iz zasebnih razlogov, 4 odstotki iz poslovnih in 14 odstotkov kot tranzitni gost ali iz drugih razlogov. To pomeni, da turizem v Sloveniji temelji predvsem na prostem času in počitniških aktivnostih, medtem ko poslovni turizem predstavlja le majhen delež.

Najpogostejši razlogi za obisk

Med turističnimi obiskovalci, ki so Slovenijo obiskali iz zasebnih razlogov, je kar 74 odstotkov preživelo počitnice. Pri hotelskih gostih je drugi najpogostejši razlog ogled kulturnih in naravnih znamenitosti (16 odstotkov), medtem ko je pri kampistih drugi najpogostejši razlog rekreacija (9 odstotkov).

To jasno kaže, da turisti iz tujine v Sloveniji iščejo kombinacijo počitnic, aktivnega preživljanja prostega časa in kulturnih doživetij, kar omogoča raznolikost ponudbe in povečuje vrednost turističnega sektorja.

Ponovni obiski in sestava turističnih skupin

Med tujimi turisti, ki so obiskali Slovenijo iz zasebnih razlogov, je 64 odstotkov gostov Slovenijo obiskalo prvič, 85 odstotkov pa je bilo prvič v kraju anketiranja. Posebno zanimivo je, da so hotelski gostje najpogosteje že obiskali obmorske občine (39 odstotkov), medtem ko so kampisti največkrat že obiskali zdraviliške občine (26 odstotkov).

Podatki kažejo, da turisti kombinirajo nove destinacije z obiski že znanih krajev, kar je pomembno za načrtovanje turističnih programov in promocijo različnih regij.

Po podatkih SURS je 42 odstotkov turistov potovalo s partnerjem ali zakoncem, skoraj tretjina z družino, 12 odstotkov s prijatelji, medtem ko je vsak enajsti prišel sam. Pri samih turistih je delež največji med neevropskimi obiskovalci (22 odstotkov).

Podatki kažejo, da so družinske in partnerske skupine ključne za turistični sektor, kar je pomembno za oblikovanje paketov in storitev v hotelih in kampih.

Rezervacije nastanitve

Tuji gostje hotelske sobe najpogosteje rezervirajo prek spletnih rezervacijskih sistemov, medtem ko kampiranje poteka preko neposrednih rezervacij pri ponudniku.

Spletne rezervacije omogočajo enostaven dostop do ponudbe in povečujejo možnosti za povečanje prihodkov v hotelih, medtem ko kampi ostajajo bolj tradicionalni, kar vpliva na njihov način promocije in prodaje.

Povprečni dnevni izdatki turistov

Tuji turisti so v Sloveniji za nastanitev, hrano, prevoze, prosti čas in nakupe porabili povprečno 124 evrov na osebo na dan. Nastanjeni v hotelih so porabili 170 evrov, kar je skoraj trikrat več kot turisti v kampih, ki so namenili povprečno 60-73 evrov, odvisno od občine.

Med hotelskimi gosti so največ porabili v Ljubljani (203 evre), najmanj pa v zdraviliških občinah (125 evrov). Kampisti so največ porabili v zdraviliščih (73 evrov), najmanj pa v gorskih in obmorskih občinah (60 evrov).

Ti podatki kažejo, da lokacija in tip nastanitve močno vplivata na potrošnjo, kar je ključno za prihodnje strategije razvoja turizma in določanje cen.

Poletni turizem v pri nas kaže, da ostaja nastanitev glavni strošek turistov, medtem ko lokacija in tip nastanitve pomembno vplivata na višino porabe. Večini gostov, ki prihajajo iz zasebnih razlogov, je pomembno udobje in bližina kulturnih ter naravnih znamenitosti, kar omogoča turističnim ponudnikom razvoj ciljno usmerjenih paketov. 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji