Ameriški spletni velikan Amazon je napovedal obsežno reorganizacijo poslovanja, v okviru katere bo ukinil približno 14.000 delovnih mest. Kot navajajo tuje tiskovne agencije, gre za del strategije optimizacije, ki jo podjetje utemeljuje s pospešenim razvojem umetne inteligence (UI). Odpuščanja bodo izvedli postopno, natančna področja, na katera se bodo spremembe nanašale, pa za zdaj niso razkrita.
Amazon je v izjavi zapisal, da bo na določenih oddelkih delovna mesta ukinil, na drugih pa ustvaril nova, kar pomeni, da bo skupno število zaposlenih kljub reorganizaciji še naprej izjemno visoko. Po podatkih francoske tiskovne agencije AFP je podjetje pojasnilo, da je glavni razlog za spremembe prav tehnološki napredek, ki omogoča avtomatizacijo številnih procesov.
Umetna inteligenca kot gonilo sprememb
Višja podpredsednica pri Amazonu, Beth Galetti, je v izjavi poudarila, da je umetna inteligenca “najbolj transformativna tehnologija po izumu interneta”. Po njenem mnenju podjetjem omogoča “najhitrejše inovacije doslej«, kar odpira prostor za nove načine dela, hkrati pa zmanjšuje potrebo po določenih tradicionalnih delovnih mestih.
V praksi to pomeni, da Amazon vse bolj prehaja na samodejne sisteme, od analize podatkov do logistike in prodajne podpore. UI že igra ključno vlogo pri optimizaciji poti dostave, napovedovanju povpraševanja in avtomatizaciji podpore uporabnikom. S tem podjetje prihrani milijarde dolarjev na leto, a posledice so čutne na področju zaposlenosti.
Po poročanju nemške tiskovne agencije dpa bodo spremembe verjetno najbolj prizadele pisarniške oddelke in vodstvene strukture, ne pa skladišč ali dostavnih služb. Dostavljalci namreč niso neposredno zaposleni pri Amazonu, temveč pri zunanjih partnerjih.
Ni prvič, da Amazon posega po tako drastičnih ukrepih
Že v prejšnjih letih je podjetje, podobno kot drugi tehnološki velikani – Meta, Google in Microsoft – izvedlo več valov odpuščanj. Skupaj je od leta 2022 Amazon po ocenah medijev ukinil več kot 50.000 delovnih mest.
Po podatkih Wall Street Journala bi lahko v prihodnjih mesecih sledili še dodatni valovi odpuščanj, skupaj do 30.000 delovnih mest. Analitiki menijo, da Amazon s tem sledi trendu v tehnološki industriji, kjer podjetja v času po pandemiji skušajo zmanjšati stroške in povečati učinkovitost.
Hkrati pa podjetje nadaljuje vlaganja v umetno inteligenco, predvsem v razvoj jezikovnih modelov, ki konkurirajo sistemom, kot je ChatGPT, ter v avtomatizirane distribucijske centre. Ti bodo v prihodnje zahtevali manj zaposlenih, a višjo raven tehničnega znanja.
Vpliv na zaposlene in prihodnost dela
V Amazonu zatrjujejo, da bodo prizadetim zaposlenim ponudili odpravnine, pomoč pri iskanju nove zaposlitve in notranje prerazporeditve. V podjetju dodajajo, da kljub odpuščanjem zaposlujejo na področjih, povezanih z umetno inteligenco, varnostjo in trajnostjo poslovanja.
Ukinitev delovnih mest sicer odpira širša vprašanja o vplivu avtomatizacije na prihodnost dela. Številni ekonomisti opozarjajo, da lahko umetna inteligenca v prihodnjem desetletju vpliva na več kot četrtino vseh poklicev v razvitem svetu.
Pri tem pa ni nujno, da gre le za izgubo zaposlitev – številne nove panoge bodo ustvarile povsem nove profile delavcev, ki bodo upravljali ali nadzorovali pametne sisteme.
Amazon medtem nadaljuje rast na ključnih trgih, vključno z Evropo, kjer krepi prisotnost logističnih centrov. V Nemčiji, drugem največjem trgu po ZDA, se podjetje še naprej širi, čeprav se spopada tudi s pritiskom sindikatov zaradi delovnih pogojev.
Preberite več:
Čeprav Amazon obljublja, da bo ustvarjal nova delovna mesta, je jasno, da bo prihodnost dela vse bolj povezana z digitalnimi tehnologijami in manj s klasičnimi pisarniškimi vlogami. Svet dela se spreminja in Amazon je, kot že večkrat doslej, na čelu tega vala.









