V ZDA so začele veljati 25-odstotne carine na uvoz motorjev, menjalnikov in drugih ključnih avtomobilskih delov.
Predsednik ZDA Donald Trump je dejal, da je cilj nove carine skupaj s prejšnji mesec uvedenim 25-odstotnim davkom na uvoz avtomobilov spodbuditi proizvajalce avtomobilov, da povečajo proizvodnjo v ZDA, poroča BBC.
Analitiki pa opozarjajo, da bi širitev proizvodnje v ZDA verjetno prišla na račun proizvodnje drugod po svetu, kar bi povzročilo višje stroške za podjetja, posledično pa tudi višje cene za potrošnike.
Za zdaj so podjetja zaščitena, saj je zaradi bojazni pred dvigom cen prišlo do močne rasti prodaje.
General Motors in Ford sta sporočila, da se je dvomestna rast prodaje nadaljevala tudi aprila. General Motors pa je opozoril tudi, da letos zaradi uvedbe carin pričakuje dodatnih pet milijard dolarjev stroškov, skupaj s približno dvema milijardama dolarjev stroškov za avtomobile, ki jih proizvajajo v Južni Koreji in izvažajo v ZDA.
Vodstva družb zdaj napovedujejo, da se bodo cene zvišale za približno en odstotek, namesto da bi se znižale, kot je bilo prej predvideno.
Avtomobilska podjetja, vključno s Stellantisom, proizvajalcem znamk, kot so Jeep, Fiat in Chrysler, so umaknila finančne napovedi za prihodnje leto in kot razlog navedla nepredvidljivost razmer.
Skoraj polovica avtomobilov, prodanih v ZDA v lanskem letu, je bila uvoženih.
Ko je Trump marca najavil načrte za uvedbo 25-odstotnih carin na avtomobile in določene avtomobilske dele poleg drugih carin, je to v avtomobilski industriji povzročilo pretres in sprožilo opozorila o dvigu cen in tveganjih za proizvodnjo in prodajo.
Trump je od takrat nekoliko omilil svojo politiko, zlasti v zvezi z Mehiko in Kanado, ki sta zaradi desetletij prostotrgovinskega sodelovanja med temi tremi državami ključna elementa dobavne verige avtomobilske industrije.
V skladu s trenutno veljavnimi pravili bodo deli, proizvedeni v Mehiki in Kanadi v okviru sporazuma o prosti trgovini, izvzeti iz carin.
Uradniki so sprva opisali izjemo kot začasno, a po novih navodilih carinskih organov analitiki menijo, da bo zelo verjetno ostala v veljavi.
Preberite več:
Trump je podpisal še ukrepe, ki podjetja ščitijo pred plačilom večkratnih carin za isti izdelek. Vzpostavljen je bil dvoletni sistem, ki ga proizvajalci avtomobilov lahko uporabijo za zmanjšanje carin, ki jih morajo plačati za dele, uvožene iz drugih držav, in uporabljene pri avtomobilih, sestavljenih v ZDA.
Administracija je prej sporočila, da podjetja, ki uvažajo avtomobile proizvedene v Kanadi in Mehiki, ne bodo plačevala carin na dele, ki so proizvedeni v ZDA.