Več kot deset tisoč hotelov iz Evrope je začelo skupinski pravni postopek proti priljubljeni platformi za spletne rezervacije Booking.com. Hoteli ji očitajo, da jim je več let preprečevala, da bi na svojih spletnih straneh ali drugih kanalih ponujali nižje cene kot tiste, ki so jih imeli na platformi. Booking obtožbe zavrača, uradno pa s tožbo še ni seznanjen.
V središču spora so t.i. “klavzule o najboljši ceni”. Te so hotelom prepovedovale nižje cene sob ponujati drugod kot na Bookingu, kar je po mnenju številnih hotelskih združenj spodkopavalo njihovo avtonomijo glede cen in omejevalo konkurenco. Poleg tega naj bi odvrnile goste od neposrednih rezervacij pri hotelih.
Pobudo podpira združenje evropskih hotelirjev HOTREC in več kot 30 nacionalnih združenj, ki menijo, da so pogodbene omejitve povzročile nepoštene pogoje in previsoke stroške za hotele. Alexandros Vassilikos, predsednik HOTREC, poudarja, da gostinska industrija v Evropi ne bo dopuščala zlorab s strani digitalnih platform. Hoteli zahtevajo odškodnine za obdobje od leta 2004 do leta 2024.
Pravni postopek vodi nizozemsko sodišče, ker ima Booking sedež v Amsterdamu. Spomnimo, da je Evropsko sodišče že septembra lani odločilo, da so bile nekatere klavzule Bookinga, ki so prepovedovale nižje cene zunaj njihove platforme, nekonkurenčne in neprimerne. Kljub temu pa Booking še naprej zavrača očitke.
Preberite več:
Objavljeno je tudi, da zaradi velikega interesa za tožbo rok za prijavo hoteli podaljšujejo do konca avgusta 2025. Pravni postopek je za prizadete hotele brezplačen in brez tveganja.