Francoski gradbeni in koncesijski velikan Vinci se je v dveh dneh znašel na seznamu degradacij pri dveh velikih investicijskih bankah. JPMorgan je v sredo znižal priporočilo s „kupuj” na „drži” in ciljno ceno s 142 na 133 evrov, dan po tem ko je Morgan Stanley storil podobno – s „kupuj” na „drži” in ciljno ceno s 139 na 138 evrov, poročata Reuters in Investing.com.
Analitiki JPMorgan pojasnjujejo, da je lanjska zgodba o „globoko podvrednoteni delnici” po 19-odstotni rasti v letu 2025 izgubila veljavo. Pred letom dni je bila tržna kapitalizacija podjetja upravičljiva celo ob ničelni vrednosti francoskih avtocestnih sredstev, zdaj pa valuacija nima več takšne podpore. Povrhu ocenjujejo, da bo delnica težko presegla trg v trenutnem političnem okolju, saj bodo morebitna zvišanja davka na infrastrukturo ali podaljšanje nadtakse verjetno ostala aktualna vsaj do volitev leta 2027.
Morgan Stanley je bil podrobnejši glede poslovnih razlogov. Analitik Nicolas Mora je zapisal, da „dva dragulja v kroni portfolia – Vinci Energies/Cobra in Airports – izgubljata nekaj bleska”. Ta dva segmenta predstavljata približno 60 odstotkov ciljane vrednosti podjetja. Po post-pandemičnem zagonu se rast letališčnega prometa umirja na približno 3 odstotke, prihodki in dobiček pred amortizacijo pa rastejo v srednjih enomestnih številkah – počasneje od večine evropskih konkurentov, osredotočenih izključno na letališča.
Investicijske potrebe v Lizboni, Gatwicku, Edinburghu in drugje bodo po ocenah Morgan Stanley pritiskale na prosti denarni tok še v naslednjem desetletju. Tudi pri Vinci Energies in Cobra IS se položaj normalizira: francoski tekmeci zapirajo vrzel v organski rasti, maržah in ustvarjanju denarja. Priložnostni prevzemi manjših podjetij se niso pospešili, konkurenca pri nakupih pa se je zaostrila.
Delnica Vinci je v sredo na pariški borzi kotirala pri 122 evrih, kar je skoraj 7 odstotkov pod avgustovskim vrhom. Tržna kapitalizacija znaša približno 68 milijard evrov. Morgan Stanley med francoskimi gradbenimi podjetji zdaj daje prednost družbi Eiffage.









