Vlada je po zadnji seji sporočila, da obstoječi mehanizem oblikovanja cen pogonskih goriv ostaja nespremenjen, enako pa velja tudi za najvišje dovoljene marže, ki bodo še naprej veljale za vse bencinske servise v Sloveniji. Gre za uredbo, ki ureja cene 95-oktanskega bencina, dizelskega goriva in kurilnega olja, pri čemer se upoštevajo svetovne cene naftnih derivatov in tečaj dolar-evro.
Vlada je v obrazložitvi poudarila, da stabilnost cen in enake marže za vse servise prispevajo k konkurenčnosti gospodarstva in varnosti potrošnikov. “Če omejitev cen ne bi bilo, bi se maloprodajne cene lahko občutno zvišale, kar bi dodatno obremenilo gospodinjstva,” so zapisali na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo.
Kako deluje mehanizem oblikovanja cen?
Cena goriv se izračunava na podlagi 14-dnevnih povprečij cen mineralnih derivatov in biogoriv na svetovnih trgih. Modelske cene služijo kot osnovni izhodiščni nivo, na katerega se nato dodajo najvišje dovoljene marže distributerjev.
Za dizelsko gorivo je marža določena na 0,0983 evra na liter, za 95-oktanski bencin na 0,0994 evra na liter, kurilno olje pa ima maržo 0,08 evra na liter. Uredba določa, da te marže veljajo enako za vse bencinske servise po državi, ne glede na lokacijo ali bližino avtoceste.
Predlog uredbe, ki je bil novembra 2025 v javni obravnavi, je sicer predvideval možnost višjih marž za servise ob avtocestah (za dizel 0,1393 evra in za bencin 0,1404 evra), a se je vlada odločila, da bo ohranila enotne vrednosti.
Zakaj je uredba pomembna?
V času nihanj na svetovnih energetskih trgih uredba zagotavlja stabilnejše pogoje za potrošnike in podjetja. Po besedah vlade bi višje marže za avtocestne servise lahko povzročile neenakost pri cenah goriva in dodatno obremenile voznike, predvsem tiste, ki vsakodnevno prevozijo daljše razdalje ali so odvisni od avtocestnega omrežja.
S tem ukrepom država uravnava cene goriv, hkrati pa omogoča, da konkurenca med servisi ni izkrivljena, saj imajo vsi enake pogoje za prodajo bencina, dizla in kurilnega olja.
- Potrošniki lahko pričakujejo, da bodo cene goriva ostale predvidljive in brez velikih nihanj, tudi če se svetovne cene nafte hitro spreminjajo.
- Podjetja, ki so odvisna od prevoza in logistike, lahko načrtujejo stroške prevoza brez strahu pred nenadnimi poskoki cen goriva.
- Država s tem ohranja transparentnost in preprečuje morebitne tržne zlorabe, kjer bi nekateri servisi dvigovali cene zaradi ugodnejše lokacije.
Preberite več:
Vlada je tako z odločitvijo pokazala, da stabilnost in enotnost cen goriv ostajata ključna elementa energetske politike. Ob tem ostaja odprto vprašanje, kako se bo uredba prilagajala morebitnim dolgoročnim spremembam na svetovnih trgih in cenam nafte.









