Volkswagen vlaga 2,5 milijarde evrov v kitajski razvoj bo v razširitev razvojnega središča v kitajskem Hefeiju vložil 2,5 milijarde evrov, poroča The Economist. Gre za prvi obrat zunaj Nemčije, kjer koncern lahko razvija vozilo od zasnove do proizvodnje brez sodelovanja matične države.
Novi obrat naj bi skrajšal razvojni čas za 30 odstotkov, stroški nekaterih modelov pa bi se lahko prepolovili. Volkswagen tako skuša dohiteti kitajske tekmece, predvsem BYD, ki na domačem trgu električnih vozil zdaj vodijo.
The Economist pa opozarja – Volkswagenove operacije morda še niso dovolj lokalizirane, da bi lahko učinkovito konkurirale. Kitajski trg zahteva hitro prilagajanje in tesno sodelovanje z lokalnimi dobavitelji, zlasti pri avtonomni vožnji in digitalizaciji.
Koncern zato sodeluje s kitajskim podjetjem Xpeng pri razvoju elektronske platforme in čipov za umetno inteligenco. S podjetjem Horizon Robotics pa razvija lasten čip z zmogljivostjo do 700 teraoperacij na sekundo za napredne vozne funkcije.
Na Kitajskem ima Volkswagen 39 tovarn, 90.000 zaposlenih in 50 milijonov kupcev. Kitajska predstavlja tretjino globalne prodaje koncerna. Od leta 2026 namerava uvesti več kot 20 novih modelov z alternativnimi pogoni.
Do leta 2026 želi doseči stroškovno pariteto z lokalnimi konkurenti v kompaktnem segmentu. Do leta 2030 cilja na štiri milijone prodanih vozil letno in tri milijarde evrov operativnega dobička na kitajskem trgu.









