Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je v prvi polovici letošnjega leta zaradi uveljavljenih ameriških carin zabeležil izgube v višini več milijard evrov, je na tiskovni konferenci v Münchnu dejal izvršni direktor Oliver Blume. Carine v višini 27,5 odstotka, ki jih je uvedla ameriška administracija, so še posebej prizadele blagovni znamki Audi in Porsche, saj nimata proizvodnih obratov v ZDA, kar pomeni, da morata za izvoz v to državo plačati visoke dajatve.
Blume je na avtomobilskem sejmu IAA v Münchnu poudaril, da so te tarife podjetju letos povzročile finančne posledice, ki so se odrazile v 1,3 milijarde evrov nižjem dobičku v prvem polletju. Poleg carin so poslovne rezultate dodatno obremenili stroški prestrukturiranja in večja prodaja električnih vozil, ki prinašajo nižji dobiček. Prihodki skupine so sicer ostali stabilni na ravni približno 158,3 milijarde evrov.
Kljub izzivom je Blume izrazil pozitivna pričakovanja glede poteka pogajanj z ameriško vlado o morebitnih davčnih spodbudah in naložbah. V ospredju je načrtovanje lokalizacije proizvodnje, kjer je omenjeno tudi gradnjo prej napovedanega tovarniškega obrata Audija v ZDA, o katerem naj bi bila odločitev sprejeta do konca leta. Poteza bi okrepila zaposlovanje in izboljšala dobavne verige.
Carine za evropske avtomobile, za ameriške pa ne
Volkswagen pričakuje znižanje trenutno veljavnih carin z 27,5 na 15 odstotkov, kar je ameriška administracija obljubila, a še ni izpolnila. Medtem Blume opozarja, da ostaja stanje negotovo in da podjetje ne more računati na začasnost teh dajatev. Ob tem je izrazil tudi zaskrbljenost, da je prihajajoči trgovinski dogovor med ZDA in EU “asimetričen”, saj bi evropska avtomobilska industrija še vedno plačevala tarife, medtem ko ameriški trgi ne bi bili obremenjeni z nasprotnimi carinami.
Porsche je po Blumejevih besedah kot ekskluzivna luksuzna znamka še posebej prizadet, saj se poleg carin sooča tudi z upadom prodaje na Kitajskem trgu, ki je največji svetovni avtomobilski trg.
Vodja Volkswagenove skupine je potrdil, da njegova funkcija direktorja obeh podjetij (Volkswagen in Porsche) ni trajna ter da bo odločitev o tem, katero mesto bo zapustil, še sprejel.
Preberite več:
Kljub hudim izzivom in velikim stroškom, ki jih povzročajo carine in spremembe na trgih, Volkswagen ohranja optimizem. Uspešnost pri proizvodnji in prodaji električnih vozil ter napredne strateške naložbe v ZDA so po Blumejevih besedah ključni dejavniki, s katerimi želi podjetje premagati trenutne ovire.