Nižje carine pomenijo nižje stroške pri izvozu v Združene države, nižji stroški pomenijo višje dobičke, višji dobički pa pomenijo dražje delnice. Ta preprosta računica je v torek na seulski borzi dvignila delnice Hyundai Motorja za 4,52 odstotka in delnice Kie za 4,19 odstotka, potem ko je ameriški trgovinski minister Howard Lutnick na omrežju X potrdil, kar so korejski izvozniki čakali od oktobra: carine na korejska vozila padajo s 25 na 15 odstotkov, in sicer retroaktivno, z veljavnostjo od prvega novembra.
Indeks Kospi je dan zaključil pri 3.994,93 točke, kar je 1,9 odstotka več kot dan prej, je poročala korejska tiskovna agencija Yonhap. Tuji vlagatelji so po podatkih seulske borze neto kupili za 121,47 milijarde vonov delnic, institucije pa za dodatnih 39,28 milijarde.
| Datum | Dogodek | Carine | Hyundai (KRW) | Δ | Kia (KRW) | Δ |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pred 27.3. | Status quo – brez carin | 0 % | ~220.000 | — | ~125.000 | — |
| 27.3.2025 | Trump najavi 25-% carine na uvoz vozil | 25 % | ~211.000 | −4 % | ~121.000 | −3 % |
| 11.4.2025 | Letno dno – najnižja cena v letu | 25 % | 175.800 | −20 % YTD | 81.300 | −35 % YTD |
| 15.4.2025 | Trump napove olajšave za dele | 25 % | 184.600 | +2,96 % | — | +3,13 % |
| Q2–Q3 2025 | Obdobje carinskega pritiska | 25 % | 200.000–220.000 | volatilno | 100.000–115.000 | volatilno |
| 29.10.2025 | Sporazum Lee–Trump v Gyeongjuju | → 15 % | ~240.000 | ↑ | ~110.000 | ↑ |
| 1.12.2025 | Pred uradno potrditvijo znižanja | 15 % retr. | 254.500 | — | 109.500 | — |
| 2.12.2025 | Lutnick potrdi 15-% carine | 15 % | 266.000 | +4,52 % | 114.100 | +4,19 % |
Petnajstodstotna stopnja izenačuje korejske proizvajalce z japonskimi in evropskimi tekmeci, ki so to stopnjo plačevali že od pomladi, medtem ko sta Hyundai in Kia od aprila, ko je Trumpova administracija uvedla višje dajatve, poslovala v izrazito neugodnem položaju. Analitik družbe Shinhan Securities Lee Jae-won je za Yonhap pojasnil, da je Lutnickova napoved spodbudila tuje vlagatelje k ponovnim nakupom, zlasti v segmentu polprevodnikov in avtomobilov.
Korejski avtomobilski izvoz v Združene države je lani po podatkih, ki jih navaja revija Entrepreneur, znašal 34,7 milijarde dolarjev, kar predstavlja skoraj polovico celotnega korejskega izvoza vozil. Vsaka odstotna točka carine pomeni stotine milijonov dolarjev razlike pri donosnosti, znižanje za deset točk pa neposredno vpliva na četrtletne rezultate obeh podjetij.
Agencija S&P Global je v analizi, objavljeni konec novembra, ocenila, da ima sporazum največji učinek prav na avtomobilsko panogo, saj poleg znižanja carin po členu 232 odpravlja tudi nekatere necarinske ovire pri dostopu na korejski kmetijski trg in pri čezmejnem prenosu podatkov.
Odprta ostajajo vprašanja pri jeklenih izdelkih, kjer petdesetodstotne carine ostajajo v veljavi, in pri polprevodnikih, kjer je Washington Seulu obljubil le, da pogoji ne bodo slabši od tistih, ki jih bo ponudil Tajvanu. A za avtomobilska velikana, ki sta od pomladi izgubljala tekmo s konkurenti še preden se je ta sploh začela, torkov odziv na borzi pomeni konkreten premik.









