Xiaomi z rekordno rastjo prihodkov, električna vozila še iščejo pot do dobička

Xiaomi
Foto: Xiaomi

Kitajski tehnološki velikan Xiaomi je v drugem četrtletju 2025 dosegel prihodke v višini 116 milijard juanov (15,08 milijarde evrov), kar pomeni 30,5-odstotno rast glede na isto obdobje lani. Rezultat je presegel pričakovanja analitikov, ki so napovedovali 114,7 milijarde juanov (14,91 milijarde evrov).

Glavni razlog za rast ostajajo pametni telefoni, predvsem na trgih jugovzhodne Azije in Evrope. V tem obdobju je Xiaomi postal najbolje prodajana znamka v jugovzhodni Aziji ter drugi največji proizvajalec v Evropi, globalno pa se je uvrstil na tretje mesto z 14,7-odstotnim tržnim deležem. V drugem četrtletju je podjetje prodalo 42,4 milijona naprav, kar je 0,6 odstotka več kot leto prej.

Prilagojeni čisti dobiček je znašal 10,8 milijarde juanov (1,4 milijarde evrov), kar je 75,4 odstotka več kot lani. Tudi ta rezultat je presegel pričakovanja analitikov, ki so napovedovali dobiček okoli 10,1 milijarde juanov (1,31 milijarde evrov). Kljub rasti prodaje pa so prihodki iz segmenta pametnih telefonov upadli za 2,1 odstotka na 45,5 milijarde juanov (5,91 milijarde evrov), predvsem zaradi nižje povprečne prodajne cene.

Električna vozila in novi izzivi

Xiaomi vse bolj gradi na segmentu električnih vozil. V drugem četrtletju so ustvarili 20,6 milijarde juanov (2,67 milijarde evrov) prihodkov, kar je rast v primerjavi s prvim četrtletjem, ko so dosegli 18,1 milijarde juanov (2,35 milijarde evrov). V tem času so kupcem dostavili 81.302 vozili, večinoma modela SU7.

Podjetje je konec junija predstavilo novi model YU7, prve dobave pa so se začele šele julija, zato v poslovne rezultate še niso vključene. Kljub rasti prodaje je segment električnih vozil skupaj z umetno inteligenco in drugimi pobudami ustvaril neto izgubo 0,3 milijarde juanov (39 milijonov evrov). To je sicer manj kot v prvem četrtletju, ko je izguba znašala pol milijarde juanov (65 milijonov evrov).

Predsednik podjetja Lu Weibing je ob objavi rezultatov poudaril, da Xiaomi pričakuje, da bo segment električnih vozil v drugi polovici leta prvič ustvaril mesečni ali celo četrtletni dobiček. Vendar pa ostajajo kumulativne izgube visoke, saj je podjetje od začetka razvoja v raziskave in razvoj vložilo že več kot 30 milijard juanov (3,9 milijarde evrov).

Delnice Xiaomi, ki kotirajo na hongkonški borzi, so se po objavi rezultatov znižale za 1,2 odstotka in zaključile pri 52,4 hongkonških dolarjih (približno 5,75 evra). Kljub temu pa so od začetka leta pridobile kar 52 odstotkov vrednosti.

Predlog za fotografijo: Dinamičen posnetek električnega vozila Xiaomi SU7 Ultra na avtomobilskem salonu v Šanghaju, ki simbolizira tehnološko ambicijo podjetja in njegovo širitev na trg električnih vozil.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji