Evropska komisija pripravlja novo kategorijo majhnih električnih vozil, s katero bi evropskim proizvajalcem olajšala tekmovanje s kitajskimi. Kategorija, poimenovana “E-car”, prinaša blažje varnostne standarde, enostavnejšo homologacijo ter ugodnosti pri parkiranju in subvencijah.
Komisar za industrijo Stéphane Séjourné je novembra v Parizu napovedal, da želi proizvajalcem omogočiti prodajo majhnih vozil za 15.000 do 20.000 evrov. Regulativne zahteve namreč podražijo vozila, zato komisija snuje nov okvir.
Pobudo je septembra podprla predsednica Ursula von der Leyen. V govoru o stanju Unije je dejala, da si milijoni Evropejcev želijo cenovno dostopna evropska vozila. Črka E v imenu pomeni evropsko, okolju prijazno in ekonomično.
Zgled je japonska kategorija “kei car”, ki že desetletja uspešno poganja prodajo majhnih vozil. Stellantis in Renault sta pobudo sprejela z odobravanjem. Stellantis v njej vidi priložnost za oživitev segmenta pod 15.000 evri, ki ga na evropskem trgu skoraj ni več.
Majhna vozila so v osemdesetih predstavljala polovico evropskega trga, danes komaj pet odstotkov. Donosnejši SUV-ji so jih izrinili. Kitajci so medtem razvili poceni električna vozila, ki vztrajno jemljejo tržni delež v Evropi.
Po izračunih organizacije Transport & Environment lahko evropski proizvajalci majhno električno vozilo prodajajo za 25.000 evrov s štiriodstotno maržo. A kitajski tekmeci nov model pripeljejo na trg v desetih mesecih, evropski pa potrebujejo leta.
Nova kategorija naj bi vključevala tudi parkirne in subvencijske ugodnosti, vezane na evropsko poreklo. Komisija tako želi spodbuditi domačo proizvodnjo in zajeziti kitajski uvoz, ki kljub carinam ostaja močan.
Evropska avtomobilska industrija zaposluje 14 milijonov ljudi. Komisija vzporedno pripravlja revizijo standardov CO2 in ukrepe za hitrejšo gradnjo polnilne infrastrukture.









