Mehiški minister za gospodarstvo Marcelo Ebrard je v torek pojasnil, da bodo avtomobili, sestavljeni v Mehiki in izvoženi v Združene države Amerike, v povprečju obdavčeni s 15-odstotno carino, ne 25-odstotno, kot je sprva določila ameriška vlada. Kot razlog je navedel dodatne popuste, ki jih omogoča regionalni trgovinski sporazum USMCA (Sporazum med ZDA, Mehiko in Kanado).

Tiskovni predstavnik mehiškega ministrstva za gospodarstvo je pojasnil, da se popusti nanašajo na izvoze, ki izpolnjujejo pogoje iz sporazuma USMCA. Ta določa, da lahko uvozniki uveljavljajo znižano carino, če z dokumentacijo izkazujejo delež ameriških delov v sestavi vozila.
Trumpova administracija je sicer 26. marca uvedla 25-odstotno carino za vsa vozila, izdelana zunaj ZDA, ki velja od začetka aprila. A avtomobilski proizvajalci iz Mehike in Kanade – članic USMCA – lahko zaprosijo za preferencialno obravnavo.
Če ameriško ministrstvo za trgovino odobri vlogo, se 25-odstotna carina obračuna le na dele vozila, ki niso ameriškega izvora, ne na celotno vrednost avtomobila.
Postopek zahteva certifikat podjetij o deležu ameriških komponent, veljavnost pa traja šest mesecev. V primeru ugotovljenih nepravilnosti ali pretiravanja v prijavljenem deležu ameriških delov, lahko carinski organi naknadno uvedejo polno 25-odstotno carino retroaktivno.
Mehika ostaja pomembna proizvajalka in izvoznica avtomobilov v ZDA, zato popusti v okviru USMCA pomenijo pomembno olajšanje za avtomobilsko industrijo, ki je predhodno pritiskala na ameriške oblasti zaradi obsežnih uvoznih dajatev.