Zaupanje potrošnikov v Sloveniji upadlo, a optimizem glede večjih naložb raste

Stanovanja, obnova, naložba
Foto: iStock

Kazalnik zaupanja potrošnikov je v mesecu juliju 2025 zabeležil znižanje tako na mesečni kot na medletni ravni, kažejo podatki Statističnega urada Republike Slovenije. Kljub poslabšanju razpoloženja v primerjavi s preteklimi meseci pa slovenski potrošniki kažejo več zanesljivosti in optimizma pri načrtovanju večjih naložb, kot sta obnova ali gradnja stanovanja.

Julija je vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov upadla za dve odstotni točki v primerjavi z junijem, kar jo je postavilo za štiri odstotne točke pod dolgoletnim povprečjem. 

Vse štiri sestavine kazalnika so se poslabšale: najbolj so se znižala pričakovanja glede finančnega stanja v gospodinjstvu za štiri odstotne točke, sledi poslabšanje ocen trenutnega finančnega stanja in pričakovanj glede večjih nakupov za po dve odstotni točki, gospodarski položaj države pa je ocenjen za tri odstotne točke slabše.

Medletno, v primerjavi z julijem lani, je kazalnik zaupanja potrošnikov padel za tri odstotne točke. Največji upad je pri zaznavanju gospodarskih razmer v državi, ki so se poslabšale za osem odstotnih točk. Prav tako so se poslabšala pričakovanja glede finančnega stanja gospodinjstev in večjih nakupov (oba po štiri odstotne točke). Edini del, ki je pokazal izboljšanje, je ocena trenutnega finančnega stanja, ki se je zvišala za dve odstotni točki.

Večji optimizem glede dolgoročnih naložb

Čeprav se tekoče razpoloženje slabša, so konec julija znaki pozitivnih premikov pri dolgoročnih naložbah. Četrtletni podatki namreč kažejo, da so se pričakovanja glede obnove stanovanj in nakupa ali gradnje novih povečala za po šest odstotnih točk v primerjavi z aprilom letos. Pričakovanja za nakup ali gradnjo stanovanja so celo dosegla najvišjo vrednost, odkar jih spremljamo.

To kaže, da so tudi ob skrbeh glede trenutnih gospodarskih razmer potrošniki pripravljeni vlagati v izboljšave doma in dolgoročno načrtovati naložbe, ki bodo lahko spodbudile gospodarsko rast.

Upad zaupanja potrošnikov pogosto napoveduje zmanjšanje potrošnje, kar lahko vpliva na gospodarsko rast. Po drugi strani pa je povečano zanimanje za večje naložbe spodbuden znak, da so ljudje pripravljeni vlagati in s tem krepiti lokalno gospodarstvo. Zaupanje je ključni kazalec za načrte podjetij, ki pogosto sledijo spremembam v razpoloženju potrošnikov. Boljši odzivi potrošnikov na dolgoročne naložbe lahko spodbudijo podjetja k dodatnim vlaganjem in zaposlovanju.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji