Evropska avtomobilska industrija je leta 2023 ustvarila 91,6 milijarde evrov domače dodane vrednosti na trgih zunaj EU, kar je sedem odstotkov več kot leto prej in celo 74 odstotkov več kot leta 2010.
Kot poroča evropski statistični urad, ostajajo ZDA med največjimi kupci evropskih proizvajalcev. Ameriški trg je lani tako prinesel kar 20 odstotkov vrednosti izvoza avtomobilske industrije EU izven evropskih meja.
Kitajska, ki je v zadnjem desetletju močno rasla in dosegla vrh s 20-odstotnim deležem leta 2021, je lani nekoliko upočasnila svoj razvoj in padla na 16 odstotkov. Kljub temu ostaja drugi največji kupec evropskih avtomobilov. Na tretjem mestu pa je Združeno kraljestvo s 15-odstotnim deležem.
Kitajska z rekordno rastjo, Rusija z največjim padcem
Med letoma 2010 in 2023 je največjo rast domače dodane vrednosti zabeležila Kitajska, ki je svojo vrednost povečala za 211 odstotkov – s 4,8 na 14,8 milijarde evrov. Po drugi strani pa je Rusija zabeležila največji padec, saj je vrednost izvoza EU na ta trg padla z 3,2 na 0,9 milijarde evrov.
Poleg tega je evropski avtomobilski sektor leta 2023 ustvaril 34,4 milijarde evrov dodane vrednosti na notranjem evropskem trgu (izven EU 27), kar je za 130 odstotkov več kot leta 2010 in 6 odstotkov več kot leta 2022. Med ključnimi trgi so Japonska (14 odstotkov), Združeno kraljestvo in Kitajska (oba po 12 odstotkov).
Preberite več:
Podjetja v Severni Makedoniji, Srbiji in Mehiki so v zadnjem obdobju prav tako močno povečala domačo dodano vrednost avtomobilske industrije. Severna Makedonija je s štirih milijonov narasla na 194 milijonov evrov, Srbija z 61 na 500 milijonov evrov, Mehika pa z 437 milijonov na 2,9 milijarde evrov. Rusija pa je tudi tukaj zabeležila upad s 100 na 63 milijonov evrov.