Skladno z okvirnim trgovinskim dogovorom med ZDA in Evropsko unijo so Združene države Amerike znižale carine na uvoz avtomobilov in avtomobilskih delov iz EU s 27,5 na 15 odstotkov. Novica je bila objavljena v ameriškem zveznem registru. Nova, nižja carinska stopnja velja retroaktivno od 1. avgusta letos.
Evropska unija in ZDA sta septembra dosegli okvirni dogovor, ki od 7. avgusta prinaša 15-odstotne carine na uvoz večine blaga iz EU v ZDA. Evropska komisija se je v zameno zavezala, da bo v EU odprla trg za ameriško industrijsko in kmetijsko blago, vključno z mlečnimi izdelki, sadjem, zelenjavo in morskimi sadeži.
Objava podrobnejših pogojev sporazuma je med drugim potrdila, da bodo ZDA po sprejetju evropske pravne podlage znižale carine na avtomobile in avtomobilske dele s prejšnjih 27,5 odstotka na 15 odstotkov, kar bo močno vplivalo na avtomobilski trg.
Poleg tega so bili določeni tudi izvozi, ki so izvzeti iz splošne 15-odstotne carine, med njimi letala in njihovi deli, generična zdravila in kemične predhodne sestavine, za katere bodo ZDA zaračunavale simbolični uvozno-da-tni prag.
Reakcija evropskih industrijskih krogov
Nemška ministrica za gospodarstvo Katherina Reiche je znižanje carin pozdravila kot korak k večji stabilnosti in načrtljivosti v avtomobilski industriji. Kljub temu je opozorila, da carine še naprej predstavljajo pomembno breme za proizvajalce in dobavitelje, kar bo vplivalo na stroške in konkurenčnost celotnega sektorja.
Dogovor prinaša večjo jasnost in z zmanjšanjem dajatev omogoča lažje načrtovanje proizvodnje in distribucije, pomembno pa bo spremljati tudi postopke in prilagoditve drugih trgovinskih ovir v prihodnje.
Trgovinski sporazum je rezultat večmesečnih pogajanj na tehnološki in politični ravni med EU in ZDA. Glavne teme so bile tarifna politika, investicije in odprava nekaterih netarifnih ovir, pa tudi povečanje konkurenčnosti evropskih podjetij na ameriškem trgu.
Preberite več:
Skupna blagovna in storitvena menjava med EU in ZDA lani je dosegla približno 1,68 bilijona evrov, kar predstavlja okoli 30 odstotkov svetovne trgovine. Po ocenah Bruslja je sporazum pozitiven za oba partnerja, saj krepi gospodarsko sodelovanje in stabilnost transatlantskega gospodarstva.