ZDA znižale carine za japonske avtomobile: kaj prinaša dogovor in kakšne bodo posledice?

Ngoza, pristanišče, avtomobili
Pristanišče Nagoya je največje japonsko pristanišče za izvoz avtomobilov, od koder letno povsod po svetu odpluje okoli 1,4 milijona vozil. Foto: Wikimedia Commons

Z današnjim dnem stopajo v veljavo znižane carine ZDA na uvoz japonskih avtomobilov in avtomobilskih delov. Nova carinska stopnja znaša 15 odstotkov, kar je občutno manj od prejšnjih 27,5 odstotka. Sporazum med ZDA in Japonsko, ki so ga dosegli julija letos, prinaša številne olajšave za japonske proizvajalce, hkrati pa odpira vprašanja o vplivih na ameriški avtomobilski trg in njegovo konkurenčnost.

Že 22. julija letos sta ZDA in Japonska dosegli okvirni trgovinski dogovor, v katerem sta se zavezali k znižanju tarif na japonske avtomobile na 15 odstotkov. Ta dogovor je bil formaliziran s predsednikovim izvršnim ukazom 5. septembra, ki je določil, da nova stopnja začne veljati teden dni po uradni objavi, torej 16. septembra. Pred tem so bile carine sestavljene iz osnovnih 2,5 odstotka plus dodatnih ukrepov, kar je močno obremenilo japonske izvoznike.

Strokovnjaki iz ekonomije, mednarodne trgovine in avtomobilske industrije izpostavljajo več razlogov, zakaj je ta sprememba koristna. Znižanje carin pomeni pomembno olajšavo predvsem za velike japonske proizvajalce, kot so Toyota, Honda in Nissan. Visoke carine so jim doslej zvišale stroške in zmanjšale dobičke, znižanje pa prinaša večjo predvidljivost in možnosti za širitev poslovanja. Hkrati sporazum omogoča uravnoteženje trgovinskega primanjkljaja med ZDA in Japonsko, saj naj bi Japonska v zameno za nižje carine investirala do 550 milijard dolarjev v ameriško industrijo.

Agencija Reuters navaja, da bo ta sporazum okrepil tudi ameriško proizvodnjo avtomobilov, saj ZDA pričakujejo, da bodo japonski proizvajalci del svojih operacij preselili v ZDA ali poenostavili pogoje za izvoz ameriških vozil na japonski trg. Takšne spremembe bi lahko izboljšale konkurenčnost ameriških podjetij, ki so doslej trpele zaradi visokih tarif.

Po drugi strani pa dogovor prinaša tudi izzive

Ameriški potrošniki lahko zaradi sprememb občutijo manjšo izbiro ali višje cene, saj podjetja ne bodo nujno takoj prenesla vseh ugodnosti na končne kupce. Prav tako bodo domači proizvajalci zaradi večje konkurenčnosti japonskih avtomobilov pod pritiskom, da izboljšajo produktivnost in znižajo stroške. Regulativni organi bodo morali jasno opredeliti standarde in postopke, kako se bodo uveljavljale carine, kar vključuje tudi formalizacijo in uradna navodila za brezhibno izvedbo dogovora.

Že sedaj se kaže pozitiven odziv japonskega avtomobilskega sektorja, ki doživlja najvišje zaupanje v zadnjih letih, kar pripisujejo doseženemu dogovoru. Japonski avtomobilski proizvajalci upajo, da bo znižanje carin le prvi korak in da bo v prihodnje prišlo do še boljših pogojev ali izvzetij za določene kategorije izdelkov.

Sklenjeni trgovinski dogovor med ZDA in Japonsko predstavlja pomemben preobrat v dosedanji protekcionistični politiki obeh držav. Prinaša jasnost in znižuje stroške za japonske proizvajalce ter pušča odprte možnosti za krepitev ameriške avtomobilske industrije skozi večjo konkurenco. Uspeh dogovora bo sicer odvisen od hitrega izvajanja, prilagoditev podjetij in učinkovitega dela institucij na regulativni ravni.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji