Ameriški prehranski velikan Mars je dobil odobritev Evropske komisije za prevzem podjetja Kellanova, pod katerega okrilje spadajo znani prigrizki, kot je Pringles. Posel je vreden skoraj 36 milijard dolarjev, komisija pa je po poglobljeni preučitvi ugotovila, da prevzem ne bo pomembneje vplival na konkurenco v Evropskem gospodarskem prostoru.
Mars je mednarodno podjetje, ki ga poznamo po sladkarijah in prigrizkih. Pod svojo blagovno znamko vključuje žvečilne gumije Airwaves, čokolade Mars in Snickers, ter mačjo hrano Whiskas. Kellanova, ki bo zdaj pod okriljem Marsa, je lastnik Pringles, Pop-Tarts in drugih prepoznavnih prigrizkov. Združitev obeh portfeljev ustvarja enega največjih globalnih prehranskih konglomeratov, a po mnenju Bruslja ne bo ogrozila konkurence v EU.
Poglobljena preiskava Bruslja
Evropska komisija je izvedla podrobno analizo, da bi preverila, ali bi prevzem Marsu omogočil prekomerno pogajalsko moč nad trgovci na drobno. Komisija je proučevala, ali bi združitev blagovnih znamk povečala Marsovo moč v različnih kategorijah izdelkov in ali bi to lahko vplivalo na višje cene za trgovce in končne potrošnike.
Ugotovljeno je bilo, da tako Mars kot Kellanova že imata določeno tržno moč na nekaterih trgih v EU. Združitev bi sicer omogočila podjetju povezovanje različnih kategorij proizvodov v pogajanjih, vendar ni bilo dokazano, da bi to bistveno povečalo pogajalsko moč Marsa nad trgovci na drobno.
Podpredsednica Evropske komisije Teresa Ribera je poudarila, da je bila analiza temeljita. “Naša preučitev ni prinesla nobenih dokazov, da bi prevzem ogrozil konkurenco ali vodil do višjih cen za trgovce in potrošnike, zato smo se odločili, da prevzem odobrimo,” je dejala Ribera.
Kaj ponujata Mars in Kellanova?
Mars je globalni prehranski velikan, ki zaposluje približno 150.000 ljudi in letno ustvari okoli 50 milijard dolarjev prihodkov. Njegov portfelj zajema čokolade, gumije, sladke in slane prigrizke ter izdelke za hišne ljubljenčke. Kellanova je manjše podjetje z okoli 24.000 zaposlenimi in letnimi prihodki približno 13 milijard dolarjev, a je znano po ikoničnih blagovnih znamkah, kot sta Pringles in Pop-Tarts.
Združitev bo po ocenah strokovnjakov ustvarila večjo globalno prisotnost za obe podjetji in omogočila širšo distribucijo izdelkov po trgovskih kanalih, hkrati pa ohranja konkurenčnost na lokalnih trgih. To je pomembno, saj EU skrbi, da združitve ne vodijo v monopol ali nepošteno prednost pri pogajanjih.
Kaj to pomeni za potrošnike?
Za običajne potrošnike bo združitev večinoma neopazna. Cene prigrizkov, kot so Pringles, Snickers ali Airwaves, se po odobritvi Bruslja ne bi smele bistveno spremeniti. Evropska komisija je posebej poudarila, da so ocenili tveganja za potrošnike in trgovce ter niso našli dokazov o negativnem vplivu.
V prihodnje se lahko pričakuje, da bo Mars s širšim portfeljem izdelkov lažje uvajal inovacije, širše distribucijske kanale in promocije. To pomeni večjo raznolikost izdelkov in potencialno boljše promocijske akcije v trgovinah. Vendar bo Bruselj spremljal izvajanje prevzema, da zagotovi, da ostane konkurenca zdrava in da potrošniki niso oškodovani.
Mars je prevzem podjetja Kellanova napovedal že avgusta lani, transakcija pa je zdaj uradno odobrena. Preiskava Bruslja je trajala več mesecev, saj so želeli zagotoviti, da združitev ne bo ogrozila tržne konkurenčnosti.
Preberite več:
Gre za primer, kjer se globalni prehranski velikan širi znotraj EU, a hkrati Bruselj vztraja pri varovanju konkurence. To pomeni, da bodo prihodnji prevzemi ali združitve, kjer nastopa veliko podjetje, verjetno deležni podobno podrobnih analiz.









