Zlata čebela v roke podjetju Osmia Future: tehnologija rešiteljica opraševanja

Zlata čebela
Zmagovalci z nagrado Zlata čebela v rokah (Osmia Future), ob predsednici Nataši Pirc Musar. Foto: predsednica-slo.si

Ob svetovnem dnevu čebel je Slovenija petič podelila mednarodno nagrado zlata čebela. Letos jo je prejelo poljsko družinsko podjetje Osmia Future, ki s pomočjo mobilne aplikacije izboljšuje opraševanje v sadovnjakih. Kipce je na slavnostni prireditvi v Ljubljani predala predsednica republike Nataša Pirc Musar.

Nagrada zlata čebela je simbol priznanja za izjemne dosežke na področju raziskav, zaščite in ozaveščanja o opraševalcih. Je tudi močan diplomatski instrument, s katerim Slovenija v svet pošilja sporočilo o pomenu čebel in biotske raznovrstnosti.

Čebele kot vez med znanostjo, mirom in prihodnostjo

“Čebele povezujejo svet – z roko v roki s trajnostjo, znanostjo in mislijo na prihodnost,” je v nagovoru poudarila predsednica Pirc Musar. Po njenem mnenju se pomen čebelje diplomacije od leta 2017, ko so Združeni narodi 20. maj razglasili za svetovni dan čebel na pobudo Slovenije, le še krepi.

Obenem je izpostavila pomen nagrade, ki presega nacionalne meje: “Podeli jo država Slovenija, dobi pa jo nekdo, ki na tem področju dejansko nekaj naredi. In to šteje.” Letos je strokovni odbor izbiral med šestimi projekti iz petih držav – Španije, Hrvaške, Malte, Poljske in Toga. Zmagovalec Osmia Future je prepričal s tehnološko rešitvijo, ki pomaga sadjarjem optimizirati opraševanjeključni proces za pridelavo hrane.

Diplomacija s krili in želom

Ministrica za kmetijstvo Mateja Čalušić je poudarila pomen “čebelje diplomacije”, ki po njenem ni zgolj simbol, temveč konkretno opozorilo na globalne probleme – od lakote do podnebne krize. “To je gradnja mostov in hkrati klic po miru, po bolj čistemu in pravičnemu svetu,” je dejala.

Glede perečega problema ponarejenega medu na trgu EU pa je napovedala večji pritisk Slovenije na evropski ravni. “Med je eden najbolj ponarejanih živil na svetu – to ni le težava čebelarjev, to je vprašanje poštenosti do potrošnikov,” je bila jasna.

Z nagrado Slovenija ne le promovira čebele, temveč tudi sebe – kot zeleno, inovativno in proaktivno državo, ki zna povezati tradicijo s tehnologijo. Letos je to dokazala s priznanjem Poljakom, prihodnje leto morda komu drugemu – a čebelja zgodba se z vsakim 20. majem nadaljuje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji