Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja na novo obliko prevare, ki je v zadnjem času vse pogostejša med slovenskimi potrošniki. Na njihove domove prihajajo paketi, ki jih potrošniki niso naročili, a za njihov prevzem zahtevajo plačilo odkupnine.
Večina teh paketov pa je brez resnične vrednosti, pogosto vsebina ni nič posebnega ali je celo prazna, denarja za plačilo odkupnine pa potrošniki le redko prejmejo nazaj.
Kako deluje prevara s paketi?
Prevaranti, navadno iz tujine, pošiljajo pakete na naključne naslove preko različnih dostavnih služb. Namen tega početja je izkoristiti nepoznavanje potrošnikov ali njihovo zmedenost, saj mnogi mislijo, da so pozabili na naročilo ali pa je paket naročil kateri iz družinskih članov. Takšni potrošniki potem nemudoma plačajo odkupnino za paket, ki pa ima pogosto le minimalno vrednost.
V ZPS pojasnjujejo, da so pošiljatelji na paketih večkrat izmišljeni ali so navedena tuja dostavna podjetja, ki dejansko niso pošiljatelji. Prevarantske spletne trgovine uporabljajo več različnih prevoznikov, da otežijo sledenje paketu, še posebej, če dostava prihaja iz držav zunaj Slovenije ali Evropske unije.
Zveza potrošnikov Slovenija svetuje, naj potrošniki nikakor ne prevzemajo in ne plačujejo paketov, ki jih niso naročili. Najprej naj preverijo, če paket morda ni prevzel kateri izmed družinskih članov, če to ni mogoče, pa naj paketa ne sprejemajo.
Preberite več:
Če je paket že prevzet in odkupnina plačana, svetujejo, naj potrošniki shranijo vse informacije o paketu – naslov pošiljatelja, embalažo in vsebino – ter primer prijavijo policiji. Vendar ZPS opozarja, da je zelo malo možnosti, da bi dobili denar nazaj, zato je najboljša preventiva previdnost in nesprejemanje nenaročenih paketov.









