Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je v imenu več kot 300.000 gospodinjskih odjemalcev vložila skupinsko odškodninsko tožbo proti največjemu slovenskemu dobavitelju električne energije Gen-I.
Tožbo so vložili zaradi domnevno nezakonitih enostranskih dvigov cen elektrike, ki jih je Gen-I izvajal po 1. avgustu 2022. Zahtevek v višini skoraj 200 milijonov evrov temelji na neodvisni ekonomski analizi, ki jo je pripravil profesor Jože P. Damijan, ki ocenjuje skupno škodo gospodinjstev na 193,4 milijona evrov.
ZPS v tožbi zahteva, da Gen-I potrošnikom povrne razliko med pogodbeno dogovorjeno ceno elektrike in dejansko zaračunano višjo ceno, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi. Povprečna odškodnina naj bi bila okoli 600 evrov na posameznega prizadetega odjemalca.
Tožbo je prek spletnega obrazca podprlo več kot 1300 ljudi, kar po mnenju ZPS kaže na veliko podporo potrošnikov in potrebo po odstranitvi nepravičnih praks na energetskem trgu. Zveza zato še naprej zbira podpore prek spleta.
Potek in pravni okvir tožbe
ZPS je predlagala, da se tožba vodi po sistemu izključitve, kar pomeni, da so v tožbi samodejno vključeni vsi oškodovani odjemalci, razen tistih, ki bodo izrecno izjavili, da se iz postopka izključujejo in želijo pravico uveljavljati samostojno. Ti odjemalci trenutno ne bodo morali ukrepati, saj so že vključeni.
Ljubljansko okrožno sodišče mora zdaj v 30 dneh vročiti tožbo Gen-I, ki bo nato imela 30 dni za odgovor glede odobritve kolektivne tožbe.
Zveza dela skupaj z Odvetniško pisarno Jereb, ki jo zastopa pro bono in bo v primeru uspeha upravičena do 10% prisojenega zneska. Stroške postopka v višini 330.000 evrov krije češko podjetje LitFin, specializirano za financiranje pravdnih postopkov, ki prav tako prevzema tveganje morebitnega neuspeha.
Preberite več:
ZPS želi s tem postopkom opozoriti tudi ostale dobavitelje elektrike v Sloveniji, ki po mnenju zveze uporabljajo podobne nezakonite prakse sprememb cen brez soglasja potrošnikov. ZPS pričakuje, da bodo podjetja v prihodnje spoštovala potrošniško zakonodajo in pravne obveznosti, ter delovala v skladu z načelom poštenosti, jasnosti in preglednosti.