32 milijonov evrov evropskih sredstev za sanacijo predora Karavanke

Predor Karavanke
Foto: DARS

Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj je odobrilo pomembna evropska sredstva za projekt sanacije prve cevi predora Karavanke. Gre za enega ključnih projektov na slovenski prometni infrastrukturi, ki bo znatno izboljšal pretočnost in varnost na pomembnem prometnem koridorju, ki je del vseevropske prometne mreže TEN-T.

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) bo v okviru projekta, sofinanciranega z evropskim Kohezijskim skladom, izvedla sanacijo 1. cevi predora Karavanke. Celotni strošek investicije znaša približno 114,8 milijona evrov, od tega bo Kohezijski sklad prispeval 32,2 milijona evrov.

V projektu so načrtovana obsežna gradbena dela, kot so obnova 4,5 kilometra ceste, nadomestna gradnja mostu, ki bo zamenjal obstoječi, ter izgradnja 1,1 kilometra deviacije avtoceste. Poleg tega bo zgrajena nova cestninska postaja, ki bo nadomestila staro, vzpostavljena bo tudi nova policijska kontrolna točka, v predoru pa bo nameščena sodobna elektro-strojna oprema.

Sanacija prve cevi bo izvajana po zaključku izgradnje druge cevi predora. Ta druga cev je bila v gradnji od avgusta 2020, gradbena dela so zaključena, trenutno pa poteka nameščanje elektro-strojne opreme. Predvideno je, da bo druga cev predora odprta marca 2026.

Ključni korak k varnejšemu in bolj pretočnemu prometu

Celoten projekt se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike za obdobje 2021–2027, s poudarkom na trajnostni, regionalni mobilnosti ter razvoju pametnega, varnega in trajnostnega cestnega omrežja, odpornega na podnebne spremembe. Predor Karavanke je pomemben del tega omrežja.

Sanacija obstoječe prve cevi naj bi trajala do konca leta 2028, kar je odvisno od uspešnega zaključka javnega razpisa za izvajalca gradbenih del, ki je trenutno v teku. Po končani sanaciji bo sledilo še čezmejno testiranje in priprava opreme za vzpostavitev enosmernega prometa v obeh ceveh, začenši predvidoma v začetku leta 2029.

Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj poudarja, da bo ta investicija znatno vplivala na izboljšanje prometne infrastrukture na tem ključnem koridorju. Predor Karavanke je namreč pomembna prometna povezava med Slovenijo in Avstrijo, ki povezuje južno in severno Evropo, zato so vzdrževanje in razvoj te infrastrukture ključni za stabilno in varno prometno prihodnost.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji