Predsednik vlade Robert Golob je v odgovoru na poslansko vprašanje opozoril, da je aktualna vlada prva po letu 2009, ki je začela resna vlaganja v izboljšave slovenskega avtocestnega omrežja. Kljub temu pa je poudaril, da rezultatov teh vlaganj ni mogoče pričakovati čez noč, saj bo za vidne spremembe potrebnega nekaj časa.
Poslanec SDS Danijel Krivec je premierja vprašal o kratkoročnih in dolgoročnih ukrepih za zmanjšanje vedno daljših zastojev na avtocestah, kjer raste tudi tovorni promet, prometna varnost pa se slabša. Golob je priznal, da razume frustracije voznikov zaradi zastojev, saj je sam dolgo časa vsakodnevno potoval med Ljubljano in Primorsko.
Slovenija je imela do leta 2009 nacionalni program izgradnje avtocest, nato pa so vlaganja zamrla. “Brez vlaganj v avtocestni križ, ki je danes za 30 odstotkov bolj obremenjen kot pred petimi leti, ne moremo pričakovati, da bo promet tekoč,” je dejal premier.
Kratkoročni ukrepi in dolgoročne investicije
Za zmanjšanje zastojev na gradbiščih Dars izvaja hitre prilagoditve, kot so prestavljanje prometnih pasov in odmikanje zapor, a Golob opozarja, da zastojev kljub temu ne bo mogoče povsem preprečiti. Ključ je v vlaganjih, ki bodo dolgoročno zmanjšala prometne zamaške.
Poudaril je tudi, da vlada ne zanemarja železniške infrastrukture, kjer so prav tako rekordna vlaganja. Skupaj z investicijami v cestno infrastrukturo bo letos in prihodnje leto v prometno infrastrukturo vloženih skoraj 1,2 milijarde evrov. Po njegovih besedah je kombinacija vlaganj v ceste in železnice edini način za razbremenitev prometa.
Kritike in opozorila opozicije
Krivec ni bil zadovoljen z Golobovim odgovorom in je opozoril, da bi vlada lahko že zdaj uvedla ukrepe za razbremenitev avtocest, a jih ni. Spomnil je na predlog SDS za nočne vinjete in nujnost izvajanja del v nočnem času ter opozoril na dolgotrajne postopke umeščanja projektov, ki zavirajo izboljšave.
Premier je vztrajal pri nujnosti obsežnih vlaganj in potrpežljivosti, saj brez tega ni mogoče pričakovati hitrih rezultatov.
V ozadju razprave o zastojih na slovenskih avtocestah ostaja tudi vprašanje usmeritve prometne politike, kjer nekateri opozarjajo na pretekle odločitve, kot je podpora moratoriju na širitev cestne infrastrukture pred volitvami. Vlada pa izpostavlja pomen povezovanja cestne in železniške infrastrukture ter dolgoročne strategije za izboljšanje pretočnosti in varnosti prometa.