Nemški Daimler Truck in japonska Toyota sta uspešno zaključila pogovore o združitvi svojih podružnic, ki se ukvarjata s proizvodnjo tovornjakov. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation in Hino Motors bosta od aprila 2026 združeni v novo holdinško družbo, pri čemer bosta Daimler in Toyota vsak lastnika 25-odstotnega deleža.
Nova družba, ki bo kotirala na tokijski borzi, bo zaposlovala več kot 40.000 ljudi, njen direktor pa bo Karl Deppen, trenutni vodja Daimler Truck Asia. Združitev bo okrepila sodelovanje na področjih razvoja, nabave in proizvodnje gospodarskih vozil, s čimer želita podjetji izboljšati učinkovitost in konkurenčnost na trgu.
Močnejše podjetje za prihodnost transporta
Izvršna direktorica Daimler Trucka, Karin Radström, je poudarila, da gre za “resnično zgodovinski” korak, ki bo pomagal pri reševanju izzivov razogljičenja prometa. Po njenih besedah združujeta moči dva močna partnerja, da skupaj oblikujeta še močnejše podjetje. Po drugi strani pa je izvršni direktor Toyote Koji Sato izpostavil, da današnji dogovor ni cilj, temveč začetek nove poti.
Projekt združitve se je začel pred dvema letoma, a so ga upočasnile težave s certifikati emisij motorjev pri Hino Motors. Kljub temu Daimler Truck Asia ostaja močan igralec, saj je lani prodal več kot 100.000 gospodarskih vozil in ustvaril skoraj 5 milijard evrov dobička, pri čemer pa ti podatki ne vključujejo dejavnosti na indijskem in kitajskem trgu, ki sta zdaj del Mercedes-Benz Trucks.
Združitev bo omogočila boljšo izrabo tehnologij, povečala konkurenčnost japonskih proizvajalcev tovornjakov in okrepila avtomobilsko industrijo v Aziji. Poleg tega bo nova družba prispevala k reševanju globalnih izzivov, kot so ogljična nevtralnost in učinkovitejša logistika, ter spodbujala razvoj naprednih tehnologij, kot so elektrifikacija in avtonomna vožnja.
Združitev Daimlerja in Toyote je pomemben korak v preoblikovanju industrije gospodarskih vozil, ki se sooča z vedno strožjimi okoljskimi zahtevami, pomanjkanjem delovne sile in visokimi stroški razvoja. Skupaj želita podjetji povečati dobičkonosnost in pospešiti inovacije, ki bodo oblikovale prihodnost mobilnosti.