Industrija baterij vstopa v novo fazo razvoja, povpraševanje v letu 2024 večje

electric vehicle sign
Južna Koreja in Japonska krepita svoj položaj na trgu, Kitajska dominira, Foto: Pixabay

Globalni trg baterij hitro napreduje, saj se povpraševanje močno povečuje, medtem ko cene še naprej padajo, kaže nova analiza Mednarodne agencije za energijo (IEA).

Leta 2024, ko je prodaja električnih vozil narasla za 25 odstotkov na 17 milijonov enot, je letno povpraševanje po baterijah preseglo eno teravatno uro (TWh), kar so strokovnjaki označili za “zgodovinsko prelomnico”. Hkrati je povprečna cena baterije za električno vozilo padla pod 100 dolarjev na kilovatno uro, kar se splošno dojema za bistveno mejo za cenovno konkurenčnost s konvencionalnimi modeli.

Pomemben dejavnik rasti trga je bila pocenitev mineralov za baterije, poudarja IEA. Cene litija so se znižale za več kot 85 odstotkov v primerjavi z njihovim vrhuncem leta 2022. Hitri napredek v sami industriji baterij prav tako prispeva k padcu cen. Po letih vlaganj so svetovne proizvodne zmogljivosti baterij leta 2024 dosegle tri TWh, v naslednjih petih letih pa bi se lahko,  če bodo vsi napovedani projekti uresničeni, še potrojile.

Ti trendi kažejo, da industrija baterij vstopa v novo fazo razvoja.

Medtem ko so bili trgi nekoč regionalizirani in majhni, so zdaj globalni in izjemno veliki, pri čemer se različni tehnološki pristopi umikajo standardizaciji. V prihodnosti bodo obseg proizvodnje, partnerstva v dobavni verigi, proizvodna učinkovitost in sposobnost hitrega prenosa inovacij na trg ključnega pomena za globalno konkurenčnost. To bo verjetno privedlo do večje konsolidacije v celotnem sektorju, ki se hkrati preoblikuje zaradi prizadevanj držav za geografsko diverzifikacijo dobavnih verig baterij.

Danes Kitajska proizvaja več kot tričetrt baterij, ki se prodajo na svetovni ravni, leta 2024 pa so tam povprečne cene padle hitreje kot kjerkoli drugje na svetu, in sicer za skoraj 30 odstotkov. Poročila kažejo, da so baterije na Kitajskem cenejše kot v Evropi in Severni Ameriki za več kot 30 odstotkov. Znižanje cen baterij v zadnjih letih je glavni razlog, zakaj so številna električna vozila (EV) na Kitajskem zdaj cenejša kot drugod po svetu, navaja analiza.

Južna Koreja in Japonska sta že ključna igralca v svetovni industriji baterij, saj sta vodilna proizvajalca in specializirana dobavitelja s pomembnim vplivom v segmentu baterij tipa NMC (nikelj-mangan-kobalt). Obe državi imata omejeno domačo proizvodnjo, a imata uveljavljene proizvajalce z velikimi investicijami v tujini. Južnokorejska podjetja vodijo v proizvodnih zmogljivostih v tujini, s skoraj 400 gigavatnimi urami (GWh), kar močno presega japonskih 60 GWh in kitajskih 30 GWh.

Leta 2024 so korejski proizvajalci dobavili več kot petino svetovnega povpraševanja po baterijah za električna vozila, medtem ko so japonski proizvajalci pokrili skoraj sedem odstotkov. Ker se njihove naložbe na glavnih avtomobilskih trgih v tujini povečujejo, ostaja ključno vprašanje, v kolikšni meri bodo sprejeli cenejše LFP (litij-železo-fosfat) zasnove. Ti proizvajalci imajo prav tako močne inovacijske zmogljivosti in tekmujejo v razvoju novih tehnologij, kot so trdninske baterije.

V Združenih državah Amerike se je proizvodna zmogljivost baterij od leta 2022 podvojila zaradi uvedbe davčnih olajšav za proizvajalce. Leta 2024 je dosegla več kot 200 GWh. Dodatnih 700 GWh proizvodnih zmogljivosti je v nastajanju. Približno 40 odstotkov obstoječih zmogljivosti upravljajo ali razvijajo priznani proizvajalci baterij v tesnem sodelovanju z avtomobilskimi podjetji.

Razvoj domačih zmogljivosti za proizvodnjo baterijskih komponent je potekal počasneje, tako da se večina potreb po anodah in katodah še vedno pokriva z uvozom.

Do 2040 devetkrat večje povpraševanje

Z rastjo proizvodnje in prodaje baterijskih naprav – od pametnih telefonov do električnih vozil in sistemov za shranjevanje energije – se pričakuje, da bodo naložbe v sektor baterij do leta 2040 presegle 1,6 bilijona dolarjev.

Po napovedih, ki jih je sredi lanskega leta objavila agencija Benchmark Mineral Intelligence, naj bi se povpraševanje po baterijah do leta 2040 povečalo devetkrat. Posledično naj bi se skupni kapitalski izdatki industrije baterij v desetletju skoraj potrojili, in sicer s 567 milijard dolarjev leta 2030 na 1,6 bilijona dolarjev leta 2040.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji