Ryanair z višjimi cenami vozovnic do rekordnega dobička

Ryanair
Foto: Unsplash

Nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair nadaljuje obdobje rasti. V drugem četrtletju poslovnega leta je podjetje ustvarilo 5,5 milijarde evrov prihodkov, kar je osem odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Dobiček pred davki se je povzpel na 1,7 milijarde evrov, kar pomeni 20-odstotno rast. Uspeh podjetja je predvsem posledica višjih cen vozovnic in močnega povpraševanja po letih v poletnih mesecih.

V obdobju od julija do septembra je Ryanair prepeljal 61,2 milijona potnikov, kar je dva odstotka več kot leto prej. Povprečna cena vozovnice se je zvišala za sedem odstotkov in dosegla 65 evrov, zasedenost letal pa se je povečala na 96 odstotkov. To pomeni, da so Ryanairova letala v povprečju skoraj povsem zapolnjena, kar dodatno potrjuje močno povpraševanje po nizkocenovnih poletih v Evropi.

Rast kljub dražjim vozovnicam

V prvem polletju poslovnega leta, ki se je končalo konec septembra, je Ryanair ustvaril 9,8 milijarde evrov prihodkov, kar je 13 odstotkov več kot leto prej. Dobiček pred davki je v istem obdobju zrasel kar za 42 odstotkov, na 2,5 milijarde evrov.

V šestih mesecih je podjetje prepeljalo 119 milijonov potnikov, kar je tri odstotke več kot lani. Povprečna cena vozovnice je bila 58 evrov, kar predstavlja 13-odstotno rast. Po besedah glavnega izvršnega direktorja Michaela O’Learyja so na višje cene vplivali tudi velikonočni prazniki, ki so letos v celoti padli v prvo četrtletje poslovnega leta.

“Opažamo močno povpraševanje po letih, predvsem v poletni sezoni. Ljudje so pripravljeni plačati nekoliko več, če dobijo ugodno povezavo in zanesljiv let,” je dejal O’Leary. Dodal je, da kljub višjim cenam Ryanair ostaja daleč najcenejša izbira za večino evropskih potnikov.

Prevoznik je v prvi polovici leta izboljšal tudi napoved skupnega števila potnikov za celotno poslovno leto – zdaj pričakuje, da bo prepeljal 207 milijonov potnikov, kar je milijon več od prvotne ocene. To so omogočile boljše dobave novih letal Boeing in stalno povpraševanje v vseh ključnih evropskih državah.

O’Leary pa ostaja previden pri napovedih dobička po obdavčitvi. Kot pravi, je še prezgodaj, da bi podal natančnejše številke, vendar podjetje “previdno” pričakuje, da bo uspelo nadomestiti lansko 7-odstotno znižanje povprečne cene vozovnic.

Nizkocenovni velikan ostaja na vrhu

Ryanair je v zadnjih letih postal sinonim za množične in cenovno dostopne lete po Evropi. Podjetje je po številu prepeljanih potnikov daleč največji evropski letalski prevoznik. Medtem ko se številni konkurenti še vedno spopadajo s posledicami pandemije in visokih stroškov goriva, je Ryanair uspel ohraniti prednost z učinkovitim upravljanjem in prilagodljivim poslovnim modelom.

K uspehu so pripomogli tudi nizki operativni stroški, saj Ryanair redno izkorišča ugodnejše pogoje za nakup goriva in novejša, varčnejša letala. Poleg tega ima podjetje razvejano mrežo letov po vsej Evropi – od večjih prestolnic do manjših regionalnih letališč.

Čeprav se vozovnice dražijo, povpraševanje za zdaj ne popušča. Potniki še vedno izbirajo Ryanair zaradi njegove dostopnosti in številnih povezav. V podjetju pa poudarjajo, da bodo tudi v prihodnje poskušali ohranjati konkurenčne cene, čeprav pričakujejo, da bo v prihodnjih sezonah na trg vplivalo nihanje cen goriva in splošne gospodarske razmere.

“V naslednjih mesecih bo ključno, kako se bodo gibale cene energentov in ali bo povpraševanje ostalo tako visoko. Za zdaj kaže, da ljudje ne nameravajo manj potovati,” dodajajo v podjetju.

Ryanair tako nadaljuje rast z jasnim ciljem ohranitve statusa najmočnejšega nizkocenovnega prevoznika v Evropi, tudi v času, ko se letalska industrija sooča z negotovostmi in višjimi stroški.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji