Minimalna plača višja za 16 odstotkov, dohodnina od nje za 68

Zaposleni z minimalno plačo letos plačuje 108,30 evra dohodnine na mesec, za 67,5 odstotka več kot lani, njegova bruto plača pa se je zvišala za 16 odstotkov, kaže izračun Lider.si po pravilnikih o usklajenih zneskih olajšav in lestvici za odmero dohodnine za leti 2025 in 2026.

Minimalna plača letos znaša 1.481,88 evra bruto, lani pa je znašala 1.277,72 evra, kažejo podatki ministrstva, pristojnega za delo. Od 204,16 evra bruto povišice je zaposlenemu ostalo 106,97 evra neto, kar je 52 centov od vsakega evra. Za prispevke je šlo 26 centov, za dohodnino pa 21 centov. Izračuni veljajo za samsko osebo brez otrok, ki vse leto prejema enako plačo. Upoštevajo letno odmero dohodnine in prispevke delavca v višini 22,1 odstotka bruto plače do junija 2025 ter 23,1 odstotka od julija 2025, ko se je začel plačevati prispevek za dolgotrajno oskrbo. Neto zneski so izračunani pred odtegljajem obveznega zdravstvenega prispevka, ki je za vse zavarovance enak.

MINIMALNA PLAČA IN DOHODNINA, 2025 IN 2026
MESEČNO — ZAPOSLENI Z MINIMALNO PLAČO (EUR)
Postavka20252026Sprememba
Bruto plača1.277,721.481,88+204,16
Prispevki delavca288,76342,31+53,55
Dohodnina64,66108,30+43,64
Neto plača pred OZP924,301.031,27+106,97
Delež dohodnine v bruto plači5,1 %7,3 %+2,2 o. t.
LETNO — OLAJŠAVE IN DAVČNA OSNOVA (EUR)
Postavka20252026Sprememba
Bruto plača (skupni dohodek)15.332,6417.782,56+2.449,92
Prag za dodatno splošno olajšavo16.832,0017.766,18+934,18
Prispevki delavca3.465,184.107,77+642,59
Osnovna splošna olajšava5.260,005.551,93+291,93
Dodatna splošna olajšava1.758,090,00-1.758,09
Skupna splošna olajšava7.018,095.551,93-1.466,16
Davčna osnova4.849,378.122,86+3.273,49
Dohodnina775,901.299,66+523,76
Lider.si | Vir: Uradni list RS, št. 108/2024 in 104/2025, ministrstvo za delo; izračun Lider.si za samsko osebo brez otrok, neto pred obveznim zdravstvenim prispevkom

Lani je zaposleni z minimalno plačo poleg splošne olajšave dobil še dodatno splošno olajšavo, letos pa je ne dobi več. Po pravilniku za leto 2025, objavljenem v Uradnem listu RS, št. 108/2024, je dodatna olajšava pripadala zavezancem s skupnim letnim dohodkom do 16.832 evrov, njena višina pa se je z rastjo dohodka zmanjševala po enačbi 19.736,99 evra minus 1,17259-kratnik skupnega dohodka. Lanska minimalna plača je na leto znesla 15.332,64 evra in je prinesla 1.758,09 evra dodatne olajšave. Po pravilniku za leto 2026, objavljenem v Uradnem listu RS, št. 104/2025, znaša prag za dodatno olajšavo 17.766,18 evra.

Osnovna splošna olajšava se je zvišala s 5.260 na 5.551,93 evra, skupna olajšava zaposlenega z minimalno plačo pa se je zmanjšala s 7.018,09 na 5.551,93 evra. Njegova davčna osnova se je zvišala s 4.849,37 na 8.122,86 evra. Delež dohodnine v bruto plači se je povečal s 5,1 na 7,3 odstotka.

Zaposlenemu z lansko povprečno plačo, ki je po podatkih statističnega urada znašala 2.536,03 evra bruto, bi se ob enakem dvigu za 16 odstotkov dohodnina zvišala za 21 odstotkov. Od vsakega evra povišice bi mu ostalo 57 centov, za pet centov več kot zaposlenemu z minimalno plačo.

KOLIKO OSTANE OD DVIGA PLAČE ZA 16 ODSTOTKOV
MESEČNO — MINIMALNA IN POVPREČNA PLAČA (EUR)
PostavkaMinimalna plačaPovprečna plača
Bruto plača 20251.277,722.536,03
Bruto plača 20261.481,882.941,25
Dohodnina 202564,66319,63
Dohodnina 2026108,30386,77
Rast dohodnine+67,5 %+21,0 %
Neto plača 2025924,301.643,26
Neto plača 20261.031,271.875,05
Rast neto plače+11,6 %+14,1 %
Od evra bruto povišice ostane neto0,520,57
Lider.si | Vir: Uradni list RS, št. 108/2024 in 104/2025, SURS; povprečna plača za leto 2025, za leto 2026 enak dvig kot pri minimalni plači; samska oseba brez otrok, neto pred obveznim zdravstvenim prispevkom

Zakon o minimalni plači davke in prispevke vključuje v znesek minimalne plače. Minimalna plača je po zakonu seštevek minimalnih življenjskih stroškov, povišanih za 20 odstotkov, ter davkov in obveznih prispevkov delavca. Minister, pristojen za delo, jo lahko določi višje, vendar ne nad seštevkom stroškov, povišanih za 40 odstotkov, ter davkov in prispevkov. Minimalne življenjske stroške je Inštitut za ekonomska raziskovanja po naročilu ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti decembra 2025 ocenil na 791,07 evra. Ministrstvo je 28. januarja ob objavi letošnjega zneska zapisalo, da minimalna plača znaša približno 1.000 evrov neto. Letošnja minimalna plača na leto znese 17.782,56 evra in prag za dodatno splošno olajšavo presega za 16,38 evra.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji

Želite v Googlu videti več aktualnih novic iz lider.si?

Dodajte lider.si med svoje prednostne vire v Googlu. Tako boste naše aktualne novice pogosteje videli v iskanju Google in storitvi Google Discover.

Hitreje nas najdete v iskanju

Več naših novic v Google Discoverju
Bodite na tekočem z najnovejšim