Tržni inšpektorat Republike Slovenije je v okviru nadzora nad poslovanjem podjetja KANES, prodaja pohištva d.o.o. (Brnčičeva ulica 39, Ljubljana) ugotovil resne kršitve zakonodaje o varstvu potrošnikov. Podjetje, ki prodaja vzmetnice pod blagovno znamko Swiss+Bed, je namreč uporabljalo nepoštene poslovne prakse, ki lahko vodijo v zavajanje potrošnikov.
KANES d.o.o.
Brnčičeva ulica 39, 1231, Ljubljana-Črnuče, Slovenija
1.962.683,84. (2024)
1 (2024)
V oglasih na spletni strani in družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube) je podjetje zatrjevalo, da gre za “švicarske vzmetnice”, ki so “izdelane v Švici”, z izjavami, kot so: “Z ekipo strokovnjakov v Švici” ali “Naše vzmetnice so izdelane v Švici”.

Vendar podjetje v okviru inšpekcijskega postopka ni uspelo dokazati točnosti teh trditev. Po ugotovitvah inšpektorata gre za zavajajoče navajanje geografskega porekla izdelkov, kar lahko vpliva na odločitev potrošnika o nakupu.

Poleg tega je podjetje oglaševalo navidezne cenovne popuste s prečrtanimi višjimi cenami in prikazanimi odstotki znižanja, ne da bi lahko dokazalo, da so bile te višje cene v preteklosti res uporabljene. Tudi to predstavlja zavajanje potrošnikov, saj bi lahko posamezniki na podlagi lažnih popustov sprejeli nakupne odločitve, ki jih sicer ne bi.
Kako lahko potrošniki uveljavljajo svoje pravice
Na podlagi 55. člena Zakona o varstvu potrošnikov imajo prizadeti kupci pravico do znižanja kupnine ali lahko odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo že plačanega zneska. V primeru uveljavljanja pravice morajo potrošniki izdelek podjetju vrniti v roku 14 dni od oddaje zahtevka. Podjetje pa mora v istem roku vrniti denar oziroma ustrezen del kupnine.
Tržni inšpektorat potrošnikom priporoča naslednje korake:
- Zahtevke vložite pisno, priporočljivo z dokazilom o prejemu (npr. priporočeno pismo ali e-pošta).
- Pred vračilom izdelka pridobite pisno potrditev podjetja o postopku vračila kupnine.
- Shranjujte vso dokumentacijo, vključno z računi, korespondenco in potrdili o pošiljanju.
Določene odločitve Tržnega inšpektorata so že pravnomočne: odločba o zavajajočem oglaševanju geografskega porekla je začela veljati 10. maja, odločba o zavajajočih cenah pa 29. maja 2025.
Potrošniki, ki so se morda počutili ogoljufane, imajo zdaj jasno zakonsko podlago za ukrepanje.