Shein pod lupo EU: Lažni popusti in zavajajoče prakse ogrožajo potrošnike

Oblačila
Shein je zaradi svoje dostopnosti, nizkih cen in privlačnega dizajna izjemno priljubljen med evropskimi kupci, a to ne odvezuje podjetja spoštovanja osnovnih standardov potrošniškega varstva. Foto: Unsplash

Evropska komisija je 26. maja opozorila, da kitajski modni gigant Shein krši zakonodajo EU s prakso prikazovanja lažnih popustov, zavajajočimi oznakami izdelkov in pritiskom na potrošnike. Če podjetje ne spremeni svojega ravnanja, se utegne soočiti z visokimi denarnimi kaznimi.

Evropska komisija je po izsledkih preiskave, ki jo vodi v sodelovanju z nacionalnimi organi za varstvo potrošnikov, ugotovila široko paleto nezakonitih praks na platformi Shein:

  • prikazovanje navideznih popustov, ki niso osnovani na dejanskih predhodnih cenah,
  • zavajajoče trajnostne trditve in oznake izdelkov,
  • prikrivanje kontaktnih podatkov za pomoč strankam,
  • uporaba fiktivnih časovnih omejitev za nakup (“samo še danes”),
  • netransparentne politike vračil in reklamacij.

Shein ima zdaj en mesec časa – do 26. junija 2025 –, da odgovori na očitke in popravi svoje poslovne prakse. Če tega ne stori, lahko Evropska unija uvede globe, ki lahko znašajo tudi do 4 % letnega prometa podjetja v EU.

“Zakon velja za vse”

Evropski komisar za pravosodje Michael McGrath je ob objavi ukrepov dejal: “Vse platforme, ki se obračajo na evropske potrošnike, morajo spoštovati naša pravila. Današnje sporočilo je jasno: odgovornost ne pozna geografskih meja.” 

Komisija je podjetju tudi naložila, naj pregleda način prikazovanja mnenj in ocen izdelkov, saj obstaja sum, da so ti elementi lahko zavajajoči ali prikazani izključno selektivno.

V odzivu na obtožbe je Shein sporočil, da sodeluje z organi EU in nacionalnimi varuhi potrošnikov ter da si prizadeva za skladnost z evropsko zakonodajo. V izjavi so zapisali: “Naša prednostna naloga ostaja zagotavljanje varnega, zanesljivega in prijetnega nakupovalnega okolja za evropske potrošnike. Nadaljevali bomo sodelovanje z vsemi pristojnimi organi, da odpravimo morebitne pomanjkljivosti.”

Kaj to pomeni za potrošnike?

Shein se je že večkrat znašel pod plazom kritik. Januarja letos je BBC razkril, da so nekateri delavci v Sheinovi dobavni verigi delali tudi po 75 ur na teden – kar je v neskladju s kitajsko delovno zakonodajo.

Istočasno so poslanci britanskega parlamenta obtožili podjetje “namenske ignorance” glede izvora bombaža, saj predstavniki Sheina niso želeli razkriti izvora surovin, ki jih uporabljajo.

Evropska komisija potrošnikom svetuje večjo previdnost pri spletnem nakupovanju, predvsem pri ponudnikih, ki uporabljajo agresivne tržne prakse. Potrošnikom svetujejo, naj pred nakupom preverijo:

  • ali so popusti resnično verodostojni,
  • kakšna je politika vračila izdelkov,
  • ali so kontaktni podatki jasno navedeni,
  • ali je mogoče izdelke oceniti in mnenja preveriti.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji