Peking kitajskim letalskim prevoznikom prepovedal dobavo Boeingovih letal

Boeing plane
Foto: Pixabay

Kitajske oblasti so kitajskim letalskim družbam domnevno odredile, naj ne prevzemajo novih dobav ameriških letal proizvajalca Boeing. Poteza je odgovor na ameriške carine v višini 145 odstotkov na vse kitajsko blago, je v torek poročal Bloomberg, ki se sklicuje na vire blizu zadevi.

Delnice Boeinga, za katerega je Kitajska eno izmed najhitreje rastočih trgov, na katerem sicer prevladuje konkurenčni Airbus, so pred odprtjem newyorške borze padle za tri odstotke. Peking je prav tako zahteval, da kitajski prevozniki ustavijo nabavo letalske opreme in delov pri ameriških podjetjih.

Pričakovati je, da bo odločitev kitajskih oblasti o zaustavitvi nabave letalskih delov povečala stroške vzdrževanja obstoječih Boeingovih letal na Kitajskem. ZDA in Kitajska sta trenutno v trgovinski vojni, ki jo je sprožila carinska politika ameriškega predsednika Donalda Trumpa.

Kitajska je prejšnji teden zvišala pristojbine na uvoz iz ZDA na 125 odstotkov kot povračilni ukrep na “recipročne” ameriške carine v višini 125 odstotkov, ki se prištejejo k že prej uvedeni Trumpovi carini v višini 20 odstotkov.

Kitajska vlada sedaj razmišlja o oblikah pomoči letalskim prevoznikom, ki najemajo Boeingova letala in bodo zaradi tega imeli večje operativne stroške. Kitajska carina v višini 125 odstotkov bi lahko znatno podražila že naročena Boeingova letala za kitajske prevoznike, zaradi česar bi lahko potencialno odpovedali naročila in se obrnili na alternativne dobavitelje, kot sta evropski Airbus ali domači proizvajalec COMAC.

Tri največje kitajske letalske družbe – Air China, China Eastern Airlines in China Southern Airlines – so v obdobju od leta 2025 do 2027 načrtovale prejem 45, 53 oziroma 81 Boeingovih letal, torej skupno 179 novih letal.

Kitajska naj bi v naslednjih 20 letih predstavljala približno 20 odstotkov svetovnega trga za nova letala. Leta 2018 so dobave na Kitajsko predstavljale skoraj 25 odstotkov celotne Boeingove prodaje. A v zadnjih nekaj letih ni bilo novih večjih naročil iz Kitajske, predvsem zaradi napetosti med Kitajsko in ZDA ter Boeingovih internih težav. Kitajska je bila leta 2019 prva država, ki je prizemljila nova letala 737 Max po tem, ko sta bila dva enaka modela udeležena v nesrečah v Indoneziji in Etiopiji.

Analitiki opozarjajo, da bi lahko zaostrovanje carinske vojne med največjima gospodarstvoma na svetu paraliziralo blagovno menjavo med ZDA in Kitajsko. Ta je leta 2024 skupno znašala več kot 650 milijard dolarjev. Trump je v petek izjavil, da je z uvedenimi carinami na Kitajsko “zadovoljen”, a je tudi dodal, da je dogovor s Pekingom mogoč.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji