Madžarska nizkocenovna letalska družba Wizzair je začela proces popolne zamenjave svoje flote v bazah v Beogradu in Skopju s sodobnejšimi letali tipa Airbus A321neo.
Prehod, ki je del dolgoročne strategije družbe, se izvaja po večmesečnem globalnem spopadanju s težavami motorjev Pratt & Whitney GTF, ki so v drugi polovici lanskega leta povzročile začasno prizemljitev dela letal iz družine A320neo, poroča ExYuAviationNews.
V Beogradu se je že začela zamenjava starejših letal A320, postopek pa bo zaključen z prihodom četrtega letala A321neo junija letos. Kot so sporočili z letališča Beograd, bo ta sprememba omogočila, da se kapaciteta družbe Wizzair na srbskem trgu vrne na raven iz leta 2023. Na vrhuncu poletne sezone, julija in avgusta, se pričakuje, da se bo število razpoložljivih sedežev povečalo za več kot 40 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Podobna sprememba je pričakovana tudi v Skopju, kjer bo Wizzair do novembra zamenjal preostala letala A320 z modeli A321neo. Že v aprilu in maju bodo iz Skopja uvedene nove linije proti Lyonu in Barceloni, medtem ko je za september načrtovan začetek letov proti Stuttgartu.
A letošnja poletna sezona bo za potnike iz Skopja revnejša v primerjavi s prejšnjo, saj družba ne namerava več leteti na destinacije, kot so Salzburg, Kopenhagen, Köln, Budimpešta, Bremen in Skavsta, ki so lani bile del redne mreže. Izguba teh linij pomeni tudi zmanjšanje skupnega števila tedenskih rotacij, vendar Wizzair očitno računa, da bo povečanje kapacitete na posamezen let nadomestilo zmanjšano frekvenco.
Težave z motorji, ki so konec leta 2023 prizadele globalno letalsko industrijo, so številne prevoznike prisilile k začasnim spremembam operativnih načrtov. Wizzair se je, da bi ohranil redno letalsko povezljivost, zanašal na starejše modele A320ceo, ki jih je sprva že nameraval umakniti iz uporabe. Glede na to, da so zdaj zamude pri inšpekcijah motorjev zmanjšane in so dobave novih letal obnovljene, se družba vrača k izvajanju svoje strateške odločitve o prehodu na letala z večjo kapaciteto.
Preberite več:
Uvedba letal A321neo, ki imajo skoraj 60 sedežev več kot A320, omogoča družbi, da z enakim številom rotacij prepelje več potnikov, zmanjša porabo goriva na sedež in dodatno izboljša okoljsko trajnost operacij. Posodobitev nakazuje prevoznikov namen, da dolgoročno ostane eden ključnih akterjev v letalskem prometu regije s poudarkom na večji učinkovitosti in širjenju ponudbe iz svojih glavnih baz na Balkanu.