Veleprodaja goriv in maziv v Sloveniji: slabše razmere so lahko tudi priložnost

Industijska olja, motorna olja, maziva
Foto: Unsplash

Panoga veleprodaje goriv, maziv in sorodnih tehničnih tekočin v Sloveniji prehaja obdobje preobrazbe. Globalna nihanja cen energije, višji stroški transporta, pritisk regulative in vse večja pozornost kupcev, ki iščejo kakovost pred najnižjo ceno. Vse to spreminja način, kako se dobava in distribucija izvajata. A sektor se ni ustavil. Nekatera podjetja so uspela prilagoditi svoj poslovni model, našla niše in ohranila stabilnost. To dokazuje, da se tudi v težjih razmerah lahko preživi – in celo raste.

Glede na zadnje podatke je promet trgovine na debelo v Sloveniji v letu 2024 znašal približno 19,7 milijarde evrov. V to skupno vrednost so vključeni tudi produkti iz kategorije trdih, tekočih in plinastih goriv. Povpraševanje po energentih in mazivih je ostalo dovolj močno, da trg še vedno podpira proizvodnjo, distribucijo in prodajo. Hkrati pa statistika kaže, da se struktura prodaje počasi spreminja – nekateri segmenti so manj stabilni, druge dejavnosti pa ponujajo možnosti za specializacijo.

Panoga pod pritiski – a priložnosti ostajajo

Prodaja goriv in maziv je v teh časih zahtevna. Svetovne cene nafte se nenehno spreminjajo, transport postaja dražji, logistične poti so zapletene, kupci pa bolj premišljeni. Tisti, ki računajo zgolj na velike količine, marže in hitro prodajo, imajo vse težje delo. Surovine so dražje, prevoz draga, regulativa in okoljski standardi pa dodatno obremenjujejo stroške. Ena napačna odločitev lahko hitro pomeni izgubo.

V tem okolju postane ključnega pomena prilagoditev poslovnega modela: manj formalnosti, več strokovnosti, specializacija, razpršenost dobaviteljev in hitra logistika. To so premiki, ki rešujejo podjetja, ki želijo ostati konkurenčna in preživeti.

Renesansa manjših distributerjev

Eden takih primerov je Euroasia Trading, podjetje s sedežem v Kranju, ki posluje v dejavnosti trgovine na debelo s trdimi, tekočimi in plinastimi gorivi ter povezanimi proizvodi. Od leta 2018 je podjetje zgradilo mrežo, ki presega slovenske meje, in se specializiralo za premium maziva, hidravlična olja in industrijske tekočine – to niso običajna goriva, temveč produkti, ki jih potrebuje industrija, logistika, servisi in specializirane delavnice.

Ustanovitelj podjetja, direktor in lastnik Željko Krstić, poudarja: “povezovanje proizvajalcev in profesionalnih kupcev po svetu ter zagotavljanje učinkovitih, zanesljivih in transparentnih dobavnih verig”. Dodaja, da so osredotočeni na dolgoročna partnerstva in rešitve, prilagojene potrebam mednarodnih trgov.

Glavni kupci so distributerji, industrijska podjetja, servisne mreže, trgovci na debelo in logistični sistemi – ne le v Sloveniji, ampak tudi v EU, Aziji in Južni Ameriki. Nove stranke pridobivajo predvsem prek priporočil, partnerskih mrež in proaktivnega pristopa, kjer osebni stik in zanesljivost dobave štejeta več kot tekmovanje v ceni.

Preusmeritev: maziva in tehnične tekočine

V zadnjih letih so se stabilnejše izkazale dejavnosti, ki niso vezane na klasična goriva. Industrijska maziva, hidravlična olja in specialne tehnične tekočine za stroje in industrijo so postale nekakšen “čuvaj” panoge – povpraševanje po njih ostaja razmeroma stabilno tudi, ko cene goriv nihajo.

Podjetja, ki se osredotočijo na ta segment, imajo več možnosti, da preživijo in se izognejo ostri konkurenci in nihajočemu trgu. Kupci – servisi, podjetja, delavnice – danes dajejo prednost zaupanju, kakovosti in dolgoročnim dobavnim verigam.

Prav ta faktor loči distributerje, ki tekmujejo na količino, od tistih, ki tekmujejo na zanesljivost in dodano vrednost. Kot pravi Krstić: “Najbolj učinkovita je kombinacija osebne komunikacije, mreženja na mednarodnih trgih, hitrih odzivnih rokov ter zanesljive logistične izvedbe.” V tujini največ strank pridobijo prek priporočil, partnerskih mrež in proaktivnega pristopa na rastočih trgih, predvsem v Aziji in Južni Ameriki. “Digitalni marketing dopolnjuje prodajo, vendar je v naši panogi osebni pristop še vedno ključnega pomena,” dodaja Krstić.

Fleksibilnost in transparentnost

Podjetja, ne glede na velikost, razumejo, da danes ne šteje več zgolj cena. Ključni so zanesljivost dobave, hitrost odziva, prilagodljivost na trgu, kakovost produktov in profesionalnost. Diversifikacija dobaviteljev, optimizacija logistike in digitalizacija procesov omogočajo preživetje in rast.

Mala in srednja podjetja, kot je Euroasia Trading, imajo prednost – lažje se prilagodijo, hitreje spremenijo zaloge, nimajo velikih fiksnih stroškov in lahko ponudijo osebni pristop. Ko so cene surovin nestanovitne, je prav ta agilnost lahko odločilna.

Zanesljivi dobavitelji maziv in industrijskih olj zmanjšujejo tveganje za izpade, popravila in nepričakovane stroške vzdrževanja. To prinaša večjo operativno varnost in predvidljivost. Za manjša podjetja in distributerje pa pomeni priložnost: če se osredotočijo na kakovost in storitev, lahko zgradijo trajno konkurenčno prednost.

Globalna partnerstva

Panoga se sooča z izzivi, ki niso le lokalni, ampak globalni. Nihanja cen surovin, spremembe carinske zakonodaje in logistične omejitve zahtevajo hitro prilagoditev in strateško razmišljanje. Uspeh podjetij pogosto temelji na optimizaciji zalog, digitalizaciji procesov in vzpostavitvi mednarodnih partnerstev, ki zagotavljajo zanesljiv tok blaga.

Panoga pa ponuja priložnosti tudi za mlade podjetnike: “Naj se ne bojijo začetnih težav in naj gradijo odnose, ker so dolgoročna partnerstva več vredna kot hiter posel. Pomembno je razumeti trg, biti vztrajen, delati transparentno in se hitro prilagajati. Priložnosti so danes globalne – naj se ne omejujejo le na domači trg,” poudarja Krstić.

Panoga v prihodnje?

Trendi kažejo, da bo delež trgovine z običajnimi gorivi počasi upadal, medtem ko bo segment industrijskih maziv, hidravličnih olj in tehničnih tekočin rasel. Vplivi bodo prihajali z energijskih trgov, okoljskih zahtev, potreb industrije po vzdržljivosti opreme ter logističnih izzivov.

Konkurenčno prednost bodo imela podjetja, ki bodo zgradila mednarodne dobavne verige, digitalizirala procese in ohranila visoke standarde kakovosti – idealno za čas, ko globalna nestabilnost pritiska na klasično distribucijo.

Najuspešnejša podjetja v panogi

Najuspešnejša podjetja v panogi Trgovina na debelo s trdimi, tekočimi in plinastimi gorivi ter povezanimi proizvodi

ImeSkupni prihodkiKapitalRezultat poslovanja
BUTAN PLIN, d.d., Ljubljana37,151,829.0019,629,0103,066,540.00
VALIANT d.o.o.197,841,237.0013,014,8891,674,767.00
MI OSKRBA d.o.o.69,339,362.006,590,452833,536.00
SINTEKO PLUS d.o.o.10,700,578.212,143,277.81778,195.92
IMS-ADIT, d.o.o.4,557,187.323,221,943.22626,084.08
F. Leitner d.o.o.39,721,459.68541,778.94508,660.84
TotalEnergies Marketing Adria d.o.o.8,143,990.22607,873.99485,133.59
EUROASIA TRADING d.o.o.10,105,675.59524,106.92468,527.02
AVTOTEHNA OPREMA d.o.o.4,255,924.752,683,536.89253,039.30
INA SLOVENIJA, d.o.o.16,581,814.001,761,584109,272.00
ŠVAGELJ d.o.o.11,027,812.33324,515.19104,024.92
ABL TEHNIKA, d.o.o.1,231,969.14307,082.4458,658.98
La Dacia pellet d.o.o.998,039.9267,943.0248,442.11
T&D TIM, d.o.o.1,847,249.60287,231.4840,165.20
IMPAKTA ENI d.o.o.1,428,729.81140,163.1337,314.85
GRILL TRADE d.o.o.292,465.4044,591.328,494.50
ESSO, FRANCI JURGEC S.P.414,142.45024,527.52
MOBO, D.O.O.127,479.3535,150.9224,393.63
PELEGOR, d.o.o.252,177.56273,697.1923,616.42
ELAND, BOJANA ROZMAN S.P.273,157.26023,285.28

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji