Infrastruktura za polnjenje električnih avtomobilov v Evropi zaostaja za zastavljenimi cilji

EV charging port
Foto: Pixabay

Gradnja infrastrukture za polnjenje električnih vozil po vsej Evropi močno zaostaja za cilji širitve omrežja, kaže novo poročilo energetsko-tehnološkega podjetja gridX.

Neenakomerno razporejeno omrežje polnilnic po celini predstavlja velik izziv pri prepričevanju voznikov, naj preidejo z bencinskih vozil na električna – kar je ključna sestavina podnebnih načrtov Evropske unije za doseganje ogljične nevtralnosti.

Naprednejša baterijska tehnologija je morda omilila “strah pred doseganjem cilja”, poroča Euractiv.com, a majhno število razpoložljivih priključkov ostaja ovira.

GridX je naštel skupno 882.020 polnilnic v Evropski uniji, kar je daleč od cilja Evropske komisije, ki predvideva skupno 3,5 milijona polnilnic do leta 2030. Poročilo je zabeležilo tudi še 138.429 polnilnic v Islandiji, Lihtenštajnu, na Norveškem, v Švici in Združenem kraljestvu.

“Doseči cilj EU bi pomenilo namestitev okoli 410.000 javnih polnilnic letno – skoraj trikrat več od trenutne letne stopnje namestitev,” opozarja poročilo podjetja gridX.

Pomanjkanje polnilnic pomeni, da bi potovanje z električnim vozilom čez Evropo – na primer od Lizbone do poljskega Białystoka – še vedno predstavljalo logistični izziv. Za vožnjo po tej 3.550 kilometrov dolgi poti bi bilo potrebnih vsaj deset postankov za polnjenje – ob predpostavki, da so polnilnice primerno razporejene in dostopne.

Avtomobilske baterije so se sicer izboljšale, navaja poročilo, da povprečni doseg popolnoma napolnjenega električnega vozila v Evropi znaša 389,3 kilometra, a omrežje polnilnic zaostaja.

Foto: Pixabay

Tudi če EU uspe doseči cilj 3,5 milijona polnilnic, to morda ne bo dovolj za popoln prehod na električna vozila. Združenje evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA) meni, da bi bilo za doseganje ciljev razogljičenja do leta 2030 morda potrebnih kar 8,8 milijona polnilnic.

Evropske države so med letoma 2024 in 2025 skupaj zabeležile 37-odstotno povečanje števila polnilnic, a je napredek pri razvoju infrastrukture med različnimi deli Evrope zelo neenakomeren.

Preobremenjena elektroenergetska omrežja v mnogih delih Evrope ter odsotnost enotnega postopkovnega okvira za odobritev namestitve polnilnic v EU dodatno otežujejo doseganje ciljev industrije do leta 2030.

“Zamude pri priključevanju na omrežje, visoki stroški in težave z interoperabilnostjo še naprej ostajajo ključne ovire po celini,” navaja gridX, vse to pa upočasnjuje razvoj javne infrastrukture za polnjenje.

Poročilo za leto 2025, ki ga je gridX objavil v ponedeljek, temelji na najnovejših javnih podatkih in anketi, izvedeni med 200 vozniki v Nemčiji, državi z največjim številom hitrih polnilnic v Evropi.

Deli vzhodne in južne Evrope so po navedbah poročila “pokazali znatno rast” pri širjenju infrastrukture za hitro polnjenje. A prav ti deli Evrope imajo trenutno najredkejše omrežje in največ za nadoknaditi.

Nizozemska, Nemčija in Francija so po skupnem številu polnilnic in rasti “daleč pred ostalimi evropskimi državami”, piše v poročilu, a sta Nemčija in Francija šele v sredini lestvice, če gledamo število polnilnic na prebivalca ali na 100 kilometrov avtoceste.

Anketa v poročilu kaže tudi, da 73 odstotkov vprašanih uporablja svoje električne avtomobile predvsem za kratke mestne vožnje, skoraj enako število – 70 odstotkov – pa načrtuje postanke za polnjenje. Več kot polovica vprašanih vozilo raje polni izključno doma, pri čemer kot razlog za izogibanje javnemu omrežju za polnjenje navajajo visoke stroške javnih polnilnic ter druge ovire, kot so naročnine ali tarife.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji