Evropska komisija je predlagala korenite spremembe pravil o rednih tehničnih pregledih vozil, da bi upoštevala vse večje število električnih avtomobilov, napredne sisteme za pomoč vozniku ter zmanjšala goljufije, povezane z merilniki prevoženih kilometrov. Nova pravila naj bi pripomogla k zmanjšanju emisij škodljivih snovi, goljufij in k večji varnosti v cestnem prometu.
Komisija predlaga revizijo treh direktiv: o rednih tehničnih pregledih vozil, o registracijskih dokumentih za vozila ter o cestnem nadzoru gospodarskih vozil.
Predlog vključuje uvedbo obveznega letnega tehničnega pregleda za osebna vozila in kombije, starejše od deset let, namesto dosedanjega dvoletnega intervala. To pravilo že velja v večini držav članic, a v enajstih državah članicah vozila, starejša od deset let, še vedno opravljajo tehnični pregled le vsaki dve leti.
V nekaterih državah članicah se tehnični pregledi začnejo opravljati letno, že ko je vozilo staro tri ali štiri leta. Da bi zmanjšali goljufije z merilniki prevoženih kilometrov, bodo morale države članice po predlogu vzpostaviti nacionalne baze podatkov o beleženju stanja merilnikov kilometrov.
Podatki o kilometrih bodo morali biti zabeleženi ob vsakem servisu ali popravilu vozila – tudi pri menjavi žarnic ali pnevmatik. Tovrstne baze že obstajajo v Belgiji (Car-Pass) in na Nizozemskem (Nationale Auto Pas, NAP), zdaj pa bi postale obvezne po vsej EU.
Če se rabljeno vozilo proda v drugo državo članico, bo morala država izvoznica deliti zgodovino prevoženih kilometrov z državo, v kateri bo vozilo ponovno registrirano.
Po obstoječi direktivi se prevoženi kilometri beležijo le pri tehničnih pregledih, manipulacija z merilniki pa velja za kaznivo dejanje. A pregledi so pogosto redki – vsako leto ali celo le vsaki dve leti, pri novih vozilih pa šele po treh ali štirih letih.
Veliko goljufij se zgodi že pred prvim pregledom, saj manipuliranje z relativno novimi vozili prinaša večje dobičke.

Zatiranje goljufij z merilniki je pomembno z vidika zaščite potrošnikov in za pošteno konkurenco na trgu vozil. Predlog naj bi zmanjšal nedovoljene manipulacije tako na domačem kot čezmejnem trgu rabljenih vozil, kar bi bilo še posebej koristno za potrošnike v državah z velikim številom rabljenih vozil.
Predlagano je tudi merjenje emisij s sodobnimi metodami za ultra drobne delce in dušikove okside (NOx). Trenutne priporočene mejne vrednosti 250.000 delcev/cm³ bi postale prag za uspešen tehnični pregled.
Tehnični pregledi naj bi bili prilagojeni električnim vozilom in vključevali napredne funkcije za pomoč vozniku.
Predlagana je digitalizacija zapisnikov o tehničnih pregledih in uvedba digitalnih potrdil o registraciji vozil. Nacionalni registri vozil naj bi se medsebojno povezali in razširili z dodatnimi usklajenimi podatki, kot so država prve registracije, status registracije in informacije o večjih spremembah vozila.
Preberite več:
Elektronska potrdila o tehnični brezhibnosti naj bi postala obvezna in postopoma nadomestila papirnato obliko.
Uvedena bi bila možnost opravljanja tehničnega pregleda v drugi državi članici, v kateri vozilo ni registrirano. Tako izdano potrdilo bi veljalo do šest mesecev, nato pa bi moral biti naslednji tehnični pregled opravljen v državi registracije vozila.
Predloge bodo obravnavali Evropski parlament in Svet v okviru rednega zakonodajnega postopka. Ko bo dosežen dogovor, bo Komisija pripravila ustrezne delegirane in izvedbene akte za izvajanje novih pravil.